NH-tränare i sthlm ?

A

Amanda_hm

Nu är min andra häst på G och jag har läst mycket om NH här, och blivt väldigt intresserad. :bump: Är det någon som kan berätta om lite bra erfarenheter, etc ? Jag kommer förmodligen köpa en häst nu som blivit misshandlad tidigare, och jag kommer göra allt för att bygga upp förtroendet mellan oss, och tänkte därför höra om lite bra erfarenheter !

Take care !

Senast ändrad av en moderator:
Sv: NH-tränare i sthlm ?

hej!

en fråga först, varför köpa en misshandlad häst???
om du ej har råd med nåt annat så tycker jag inte du ska köpa häst överhuvudtaget! detta för din egen säkerhet1
jag har sysslat med hästar i 22års tid och jag har haft med problemhästar att göra, och det är inte alltid så lätt.
hur länge har du hållit på med hästar???
det krävs både mycket tid och ansvar att ta hand om en psykiskt nedbruten häst, som en misshandlad häst faktiskt är!!

info om tränare i stockholm finns på NNHA`S hemsida.
en som jag rekommenderar är jaana.

du missuppfattade :) Han har haft en bra ägare i 4 års tid, och nu är han jättefin och snäll :) :smirk:

Svårt att säga ngt om du inte har ngn specifik fråga om
ngt du har "problem" med...o annars, om det är ngn duktig, kunnig
hästmänniska du söker...Ja, då finns det massa vägar att gå, o lika många människor som kan ge dig råd när du behöver...PM:a mig
så kan jag rekommendera dig vidare...

/Tolly

Tolly skrev:
Svårt att säga ngt om du inte har ngn specifik fråga om
ngt du har "problem" med...o annars, om det är ngn duktig, kunnig
hästmänniska du söker...Ja, då finns det massa vägar att gå, o lika många människor som kan ge dig råd när du behöver...PM:a mig
så kan jag rekommendera dig vidare...

/Tolly
okej :)
PMa ? vad är det nu då ? :confused: :P

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 372
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 297
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat