NH -> Ridskolehäst?

E

Evelyn

Är det värt att köra NH med en ridskolehäst på 6 år?
nån som varit med om liknade som kan berätta?

har en häst som är mig väldigt kärt och som även är min sköthäst och hon testar mycket på om t.ex. hon måste arbeta eller om hon måste stå still i boxen.. tänkte på att köra lite löslongering?

och är det stor skillnad på hästen om man kör NH före tävling?

:confused:

tacksam för svar!
 
Sv: NH -> Ridskolehäst?

Hej!
Jag hittade en bra länk där det finns skrivet på ett bra sätt om det jag tycker att du självklart kan tänka på med din sköthäst!
http://home.swipnet.se/ridtur/kurs_utkast.htm

Speciellt första stycket och Dominans och förtrolighet och Hästen ska respektera min privata zon. Börja där!
Lycka till!
 
Sv: NH -> Ridskolehäst?

Evelyn,
man "kör" inte NH med någon häst!

Natural Horsemanship(!) är ett sätt att vara, och en inställning i livet, med häst. NH finns alltså i första hand i dig själv- i din hjärna, i ditt hjärta och i dina sinnen. Sätten att hantera häst enligt NH-filosofin bygger på det. Utan den förutsättningen fungerar inte heller "NH-hanterandet".

En NH-person är alltid NH med häst i alla sammanhang.

Gå in på www.nnha.nu så hittar du div NH-information.

LIA
 
Sv: NH -> Ridskolehäst?

Evelyn,
man "kör" inte NH med någon häst!

Natural Horsemanship(!) är ett sätt att vara, och en inställning i livet, med häst. NH finns alltså i första hand i dig själv- i din hjärna, i ditt hjärta och i dina sinnen. Sätten att hantera häst enligt NH-filosofin bygger på det. Utan den förutsättningen fungerar inte heller "NH-hanterandet".

En NH-person är alltid NH med häst i alla sammanhang.

Gå in på www.nnha.nu så hittar du div NH-information.

LIA
du har rätt, man "kör" inte nh det har du rätt i, mitt fel.. tack för tipsen! :)
 
Sv: NH -> Ridskolehäst?

På ridskolan här hanterar vi alla hästar "enligt nh" vilket gett tryggare, lugnare hästar som är säkrare för eleverna att rida
 

Liknande trådar

Ridning Det diskuterades lite i en tråd för inte så länge sedan angående paus för att hästen bajsar i dressyrprogram, vilket gjorde att jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 543
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 335
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 376
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp