Ngn som testat shoe secure?

Buck

Trådstartare
Hästen trampar av sig framskorna titt som tätt, är bättre sen vi dumpade bakskorna och satte på nb skor fram men den är långt ifrån 8v sko perioder :/.

Har tittat på Shoe secure sko skydden tidigare men nu är jag lite mer sugen på att testa dom (enda kruxet är att jag då får åka och ta alla in och utsläpp för att ta av och på dom själv :/).

Har någon här testat dom? Vad tycker ni? Tar de in mer lera än vanliga boots? Lyckades hästen ta av skorna ändå? Skav?

Som det är nu är Hovslagare här varannan/ var tredje vecka :(, vilket iofs är bättre än när hästen tog av en sko om dagen en period :cry:

Liknande trådar

Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 342
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 546
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 096
Senast: Marvin
·
Kropp & Själ Sista tråden jag någonsin trodde att jag skulle posta men here goes.. Allt började väl i våras, typ maj, skulle jag tippa på. Började...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 347
Senast: sandra87_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar