New York Times artikel

Sv: New York Times artikel

Tja, förutom detta, som är nog så sant..citat:

Top competitors and coaches argue that the sport’s growing popularity has attracted inexperienced riders who take too many risks, and amateur riders complain that courses are being designed beyond their skill level in order to challenge elite riders. There is also frustration that the governing bodies for eventing have not mandated the safety improvements they identified after another cluster of deaths nine years ago.

så var ju inte artikeln direkt upplyftande eller speciellt bra på något sätt??? Det enda de verkar var ute efter var ju att "hänga" Mark Phillips...:confused:

Tja, förutom detta, som är nog så sant..citat:

Top competitors and coaches argue that the sport’s growing popularity has attracted inexperienced riders who take too many risks, and amateur riders complain that courses are being designed beyond their skill level in order to challenge elite riders. There is also frustration that the governing bodies for eventing have not mandated the safety improvements they identified after another cluster of deaths nine years ago.

Jo, det är väl sant till en viss del, men jag känner många av de som gillar att klaga på att "ooojj, banorna har ju blivit såååå svåra!", och kan säga att majoriteten (det finns alltid undantag) är:
-Medelålders
-Rider ca 3 ggr / veckan
-Inte direkt i jättebra kondition, stela, etc.
-Har ridit på låg nivå (deb eller lätt) i mååånga år och vill tävla en nivå högre, gör det trots att de inte borde, har problem på banan då de helt enkelt inte är redo, och sen klagar på att banan är byggd svår/teknisk bara för att proffsen ska ha kul!:crazy:

Jag håller däremot med om att förbunden verkar ha suttit och blundat och hållit för öronen, samtidigt som de tjatat "la, la, la, la" de senaste åren....:p

Jo, det är väl sant till en viss del, men jag känner många av de som gillar att klaga på att "ooojj, banorna har ju blivit såååå svåra!", och kan säga att majoriteten (det finns alltid undantag) är:
-Medelålders
-Rider ca 3 ggr / veckan
-Inte direkt i jättebra kondition, stela, etc.
-Har ridit på låg nivå (deb eller lätt) i mååånga år och vill tävla en nivå högre, gör det trots att de inte borde, har problem på banan då de helt enkelt inte är redo, och sen klagar på att banan är byggd svår/teknisk bara för att proffsen ska ha kul!:crazy:

Jag håller däremot med om att förbunden verkar ha suttit och blundat och hållit för öronen, samtidigt som de tjatat "la, la, la, la" de senaste åren....:p

Ok...det kanske inte riktigt stämmer in här i landet..:eek: Tror inte att majoriteten av FT-ryttare här rider enbart 3 dgr/vecka. Men eftersom jag bott i USA så vet jag vad du menar med det. Många där har ju sina hästar uppstallade på ställen där hästen tränas av ngn annan merparten av veckan.

I Sverige tycker jag det är för ojämn kvalité på banorna, dvs du vet inte hur "lätt" eller hur "svår" banan är förrän du ridit den...det innebär att om du precis gått upp en klass och kanske inte vill rida den allra svåraste banan så måste du via vänner och bekanta förhöra dig om vart du ska åka....:mad:

Och många BB (gäller givetvis inte OldQ, Tasse, Superman o alla andra jag "känner":D) verkar tycka att det är helt ok att hindren inte alls liknar terränghinder längre....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka