Nevzorov Haute Ecole

Sv: Nevzorov Haute Ecole

Hej hörrni! Är ny i detta forum men ser att jag hittat likasinnande! Är väldigt faschinerad av AN och har äntligen hittat någon att ha som förebild(är även förtjust i hempfling...) Kul att fler är med på hasn tankar!

Hej!

Jag är oxå väldigt intresserad av A.N .
Jag funderar på att börja med min 24 åriga sköthäst ,men jag läste på hans sida att man skulle helst inte rida på 1 år.. Inget problem för mej men hästens ägare vill inte att han ska börja tappa muskler. :S

Undrar om dom verkligen gör det ? bygger man inte muskler på annat sätt?:confused:

Man kan träna sin hästs muskler alldeles utmärkt från marken. Egentligen är det ju det bästa och mest skonsamma sättet att träna hästen.
Jag tränar inte enligt AN utan enligt Pat Parelli, men allt man kan göra uppsuttet kan man ju även göra från marken. Det gäller bara att träna.

Det är ju en väldigt bra ide:D!
Vad e det för skillnad på Pat Parellis träning och Alexander Nevzorovs egentligen? Det är väl inte så stor skillnad?

Eftersom jag bara är "newbie" på PNH och inte alls har studerat AN så kan jag inte svara på det faktiskt.
Skulle tro att de flesta "NH-metoder" är ganska lika i grunden, sedan finns det nog lika många varianter som utövare.

Det jag gillar med PNH är att instruktörerna är ganska hårt kontrollerade, så tränar man för en PNH-instruktör så vet man vad man får. Andra NH-are kan ju vara lite hur som :smirk:
Dessutom har PNH ett otroligt pedagogiskt utbildningssystem, som även korkade jag kan lyckas ta in och förstå mig på :o:love:

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 063
Senast: malumbub
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 329
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 968
Senast: Mia_R
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 464
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar