Jag har inte hetsat upp mig... men konstaterar att du och jag har helt olika syn på ved "helt talanglös" innebär och betyder..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
MissFideli skrev:Varför skulle det inte finnas hästar som är födda knäppa när det finns sånna bland alla andra djurarter?
MDusty skrev:Var Speedy Lamar vass?
Jag har aldrig hört något om honom, men jag har träffat en bunt avkommor o dom har allihop varit ganska speciella.
Snälla förvisso men jag skulle nästan vilja beskriva dom som lite begåvningshandikappade.
Lite bakom flötet eller något... Det har gått att lära dom grejer till en viss gräns men sen har det varit stopp. Ungefär som om dom haft dyslexi.
//MDusty
Var Speedy Lamar vass?
Jag har aldrig hört något om honom, men jag har träffat en bunt avkommor o dom har allihop varit ganska speciella.
Snälla förvisso men jag skulle nästan vilja beskriva dom som lite begåvningshandikappade.
Lite bakom flötet eller något... Det har gått att lära dom grejer till en viss gräns men sen har det varit stopp. Ungefär som om dom haft dyslexi.
Var själv med -98 o lämnade av en Speedy Lamar valack på slakt, då han som 4 åring inte gick att köra längre.
Han stannade o backade o bråkade som bara den.
Han fick vila, o veterinären kollade upp honom, men det var inga fysiska fel.
Till slut gick det så långt att det blev farligt att köra honom, så då fick han gå iväg.
//MDusty
DU har inte läst hela tråden, va?Jag har en gammal kompis som hade en häst efter honom. Han var en väldigt bussig häst, så om Nevele Pride var elak själv, så berodde det nog på psykiska problem som uppstod under hans travkarriär och inget genetiskt. :smirk: