L

legendarisk

har inte en aning om jag e i rätt forum men de märker ja väl ;)

imorgon ska jag för första gången i mitt liv åka o prova en häst som ja eventuellt ska ha på foder. verkar vara en superhäst o jag har längtat sen ja första gången satt på den lilla shettis ja en gång hade hand om, att få en chans. Att få växa ihop med en häst. att få träna o tävla. kruxet är att ägaren vill se om ja e "duktig nog".. ja e jättenervös.. ja e inte särskilt duktig.. men ja ha ridit mycket unghästar o outbildade hästar. hästen ja rider just nu e ett halvblod på 1,70, 16 år gammal, som bara gått i en hage i stort sett hela sitt liv. när jag började rida henne fanns det inte en chans att jag ens kunde få henne o galoppera ett varv i paddocken.. men nu så går de riktigt bra.. fått mycket beröm för det jag lyckats åstadkomma med denna hsät på de två år jag ridit henne. jag e envis o ambitiös. tror ni de räcker? jag vill så himla gärna få ha en egen pålle o få jobba o träna den för min egen skull o inte andras. har gjort de i så äckligt många år nu. blev kanske lite blurrigt men ja hoppas att någon förstår hur jag menar ;)

Sv: nervös

Man kan inte göra mer än sitt bästa. Om inte denna häst blir din att ta hem kommer nya chanser. Ta det lugnt och var dig själv - både i åsikter och ridning. Ta det i din egen takt och känn på hästen. Ta dig tid och låt inte ägaren påverka hur du rider hästen eller i vilken takt du gör saker och ting.

Det viktigaste är att du är lyhörd, engagerad och ruttinerad. Sen är det sällan 100 med någon häst de första 10 minutrarna man sitter på den. Man måste hitta varandras knappar.

Såklart man är lite nervös inför en provridning men ta det inte på så stort allvar så att det inte känns bra efteråt. Det kan ju lika gärna vara så att DU inte tycker om hästen. ;)

Sv: nervös

Tänk på att om det inte blir denna hästen så finns det många, många fler! Det finns så många nu som vill ha ut sina hästar på foder, så du kommer såkert hinna nån häst som du passar ihop med :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 462
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
17
· Visningar
1 715
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar