Nervös hundfrisör

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare chikita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 047
C

chikita

Nu var man alltså klar med utbildningen och det är dags att börja klippa hundar på egen hand. Men hur hittar man kunder?
Jag har tänkt sätta upp reklam i närheten av där jag jobbar och har precis blivit gjort en hemsida. Funderar på om man skulle lägga ut en annons i tidningen men jag vet inte om det är värt det.
Skulle vara väldigt tacksam om ni kunde komma med tips om hur jag kan göra :)

Sv: Nervös hundfrisör

Ja det är väl bara att börja jobba på att arbeta upp en kundkrets, marknadsföra sin verksamhet och göra sig känd i olika raskretsar som ett bra och prisvärt alternativ. Ett ständigt arbete för den som är småföretagare - kunder är inte särskilt trogna av sig. Om du är beroende av inkomsten så gäller det att lägga en hel massa tid på detta. Och pengar kostar det ju också förstås, om du nu trycker upp affischer, delar ut reklamblad, skickar brev eller annonserar. Glöm inte hålla ordning på utläggen för din bokföring. Så går det till - välkommen till livet som småföretagare ;)
(jag avregistrerade min firma förra året och saknar det inte)

Haha, än är jag ju inte företagare utan jag börjar på hobbynivå men målet är ju att kunna leva på det så småningom :D

Tack för tipsen :)

Även om det är hobby behöver du hålla reda på utlägg och ha en bokföring så du slipper skatta bort den lilla inkomsten av din hobby. Tipsar vidare: kontakt med uppfödare av bra klippningsraser, byt en gratis klippning mot reklam till valpköpare. Affischera på hunddagis, hos veterinärer. Köp reklamplats i programbladet på utställning eller andra evenemang. Underskatta inte heller mun- mot-munmetoden, se till att sprida ut i hundkretsar att du finns och är bra och billig (om du är det, alltså). Erbjud mervärde t ex kloklippning ingår i priset.

Sätt upp lappar runt olika promenad spår och liknande, jag hittade en frisör på det sättet sist :) Tror absolut det lönar sig at annonsera i tidningar, i alla fall i din lokaltidnng.

Nu var man alltså klar med utbildningen och det är dags att börja klippa hundar på egen hand. Men hur hittar man kunder?
Jag har tänkt sätta upp reklam i närheten av där jag jobbar och har precis blivit gjort en hemsida. Funderar på om man skulle lägga ut en annons i tidningen men jag vet inte om det är värt det.
Skulle vara väldigt tacksam om ni kunde komma med tips om hur jag kan göra :)

Jagf har funderat på att utbilda mig till klippa"Trimma" hundar.

Får man fråga vart du utbilda dig? Pm gärna:laugh:

Ta kontakt med de närmaste hundklubbarna och om det finns fristående som håller olika typer av kurser. Erbjud dig att klippa/trimma för en billig peng som träning för dig (även om du är färdigutbildad). Sätt ett datum och de får anmäla sig på en tidbokningslista. Förhoppningsvis får du ett antal kunder som kommer tillbaks och klipper till fullt pris senare. Fråga om du får sätta upp lappar hos veterinärer och eventuellt djursjukhus i området. Annonsera i hundklubbarnas medlemstidningar, brukar vara billigare än att annonsera i dagspress.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM... 2
Svar
34
· Visningar
5 009
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 363
Senast: hollypolly
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 765
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet... 2
Svar
26
· Visningar
1 248
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka