Nervös häst

K

kickij

Min häst är så tittig och på spänn hela tiden och speciellt när vi ska rida tillsammans med andra hästar. Har du nåt bra tips?

Sv: Nervös häst

Spelar det någon roll om du rider först eller sist?
Min gamle häst vill aldrig gå sist, för då hittar han alltid på en massa hyss och bråkar, men får han gå först är han helt lugn, ha vill ha koll helt enkelt och så har jag nästan alltid ridit ensam. :smirk:

Kazam

Min lilla häst kan också vara spänd...Jag brukar jobba henne lite mer då så hon får något annat att tänka på tex öppna eller sluta på vägen små serpentiner övergångar eller dyl.
Rider ibland bara "rätt"ut i skogen så hon får tänka på var hon sätter fötterna.
Tycker att det funkar bra.
Lycka till

Håller med "Rosenlund", att bara knalla rakt ut i spenaten är bra för dem, har hjälpt många stirriga hästar som jag har ridit. På en vanlig plan väg kan man hitta på mycket hyss, men när man helt plötsligt måste koncentrera sig går mycket energi åt till det. Alltså inte på några stigar, utan där ingen brukar gå. :rofl:

rid med hästar som hon känner bra och som hon är kompis med. Prova var hon går bäst, i täten mitten lr kanske sist.

Liknande trådar

Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 051
Senast: Tora
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
791
Senast: Lejd
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 380
Senast: Sesca
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar