Nere i en svacka

M

Medea25

Hej!

Är just nu nere i en svacka där jag helt enkelt tappat en del av mitt intresse. Det känns inte roligt längre att köra till stallet. Jag har nästan alltid ridit, fick min första trotsiga lilla ponny redan som sexåring och har väl i stort sett bara haft uppehåll när jag studerade på annan ort.

Nu känns det bara som ett måste att köra till stallet och det är inte kul att rida när man inte känner sig motiverad. Har tack och lov världens bästa familj och medryttare som ställer upp i alla lägen. Hästen jag har är äldre och väldigt speciell på sitt lilla vis, men aldrig elak. Mitt största problem nu är att komma överrens med mig själv om jag ska låna ut honom på foder eller sälja honom. Jag är petig och vill inte låna ut alt. sälja honom till vem som helst.

Skulle jag sälja, så står jag inte helt utan häst, utan får gärna låna någon av de andra hästarna som står i stallet. Det är kanske det jag behöver en tid, att bara köra ut när lusten faller på och ridningen känns rolig. Jag vill slippa få dåligt samvete de veckor jag inte hinner med att låta honom gå ca 5dagar.

Skulle lusten falla på längre fram så går det trots allt att skaffa sig en ny vän.

Sv: Nere i en svacka

Jadu, det finns även jobbiga tider med att ha häst!

Jag vet inte riktigt har jag skulle göra i ditt läge, Kanske låna ut för ev senare köp. Då är det som en testperiod för att se om båda parterna trivs. Men jag skulle också vara petig om jag var du, man vill inte sälja sin kompis till vem som helst liksom.

Lycka till och skriv gärna hur det går med allt!
Kramar

Om man tappat sitt intresse är det varken kul för en själv eller för pållen. Jag vet själv hur det är, tappade själv intresset för hästar under en period, det kändes helt enkelt jobbigt med bara tanken att behöva dra till stallet och även rida. men jag har fått tillbaka intresset. det du behöver är kanske att låna ut pållen på foder eller ha en fodervärd på den så den få stå kvar i stallet den står i nu? på så vis slipper du ju det här med att inte veta vem som har hästen =)

Jag sålde av en heldel av våra när jag gick ner i en svacka. Det var som om luften bara gick ur mig. Nu känns det gensat bättre med mindre hästar på gården.

Ridningen ska vara rolig, är den inte det är det bäst för både dig och häst att ni tar en paus. Skicka iväg hästen till en fodervärd, eller sälj, och ta dig den tid du behöver för att återfå intresset.

Lycka till!:laugh:

Kan nog vara smart att göra sig av med hästandet helt under en period då,. om du lämnar på foder kommer du nog ändå känna ett ansvar hela tiden,.
allra bäst är nog som EmeliieA föreslog, låna iväg den för senare köp, då gör du inget drastiskt å både du den ev.köparen å hästen får verkligen känna in hur de känns så att alla trivs å e nöjda med beslutet,.

Hej!

Tackar för era svar :). Lutar väl mest åt foder, men med kravet att han ska stå kvar på stället. Här är han lugn och trygg och har alla sina kompisar. Samt att jag vet att stallägaren håller ett vakande öga så att allt fungerar. Erbjudandet om fodervärdskap eller köp kommer dock i första hand gå till min medryttare eller de andra hästägarna i stallet innan jag annonserar ut honom.

Vad bra att du har hittat en lösning som känns bra! Hoppas du hittar en bra fodervärd och att du hittar tillbaka till ridningen.

Lycka till! :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 098
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar