Trolla

Trådstartare
Är gravid för 4:e gången nu, de tidigare graviditeterna har resulterat i en frisk dotter, ett tidigt missfall samt 1 MA (Missed abortion)

Är runt v 9 nu och den här gången har jag verkligen kännt mig gravid sen första dagen.
Imorse dock kom det lite blod :(
Ringde till gynakuten, barnmorskan där lugnade mig och tyckte inte att de lät så farligt eftersom det bara var lite blod, + att de var väldigt ljust... Skulle de bli mer skulle jag ringa igen...

Sitter på jobb nu och kan absolut inte koncentrera mig, springer på toa var 5:e minut o kollar, ytters lite blod till har kommit bara....

Vet inte riktigt vad jag vill med tråden, känner mig bara så orolig, vi vill verkligen ha ett barn till och de 2 senaste misslyckandena har satt djupa spår... Går inte detta vägen skiter jag nog i det... orkar inte med detta!!!

Sv: Neeej!

Håller också tummarna för er!

Jag blödde en del under min graviditet och det var ångest o rädsla varje gång. Men för oss gick det bra o jag hoppas det gör det för er med!!

Jag vet inte alls om det är till någon tröst men min lillebror är nu 17 år trots att hans mamma blödde av och till under graviditeten. Håller tummarna för dig!

Liten uppdatering...
Förra helgen blödde jag lite lite till, men svaret från gynakuten var det samma "så länge det inte blir mer är det ingen fara"
Har även varit på inskrivning hos BM nu, inte heller hon tyckte att något UL (VUL) behövdes... Jag känner mig verkligen gravid.. Brösten går knappt att röra, jag mår konstant illa, så det är ju "bra" tecken!

Jag skulle verkligen vilja göra ett VUL, mest för att lugna mig själv och få veta, men gynakuten gör inget förrän jag ev börjar blöda mer....
Min BM tyckte bara att det var o vänta o se, i v 18 ska jag ju ändå göra UL var hennes svar.....

Vad konstigt att de inte kan erbjuda ett vul med din historik. Jag fick direkt när jag blev gravid en tid till specMVC (hade svår preeklamspi förra grav) och där gjorde de ett VUL enbart för att konstatera att jag var gravid. Då har jag inte haft varken missfall eller blödningar.
Fick även ett med första barnet då jag inte viste vilken vecka jag var i.

Håller fullständigt med om att det är konstigt! :bow:Vissa fall borde ju absolut hållas koll på från början av graviditeten! Men ibland är läkarna hopplösa med kontroller och slarvar enormt! :mad:

Håller tummarna. Jag blödde mycket med andra barnet och det gick vägen ändå, men jag vet ju hur orolig man blir... hoppas du får göra ett ultraljud så du kan slappna av lite sen.

Jag väntar vårt andra barn nu men i början av den här graviditeten fick jag lite gammal blod på pappret när jag var på toa. Nån vecka senare fick jag ont i magen och det känndes inte något bra. Jag ringde vårdguiden en kväll och via dom fick jag en tid hos en gynläkare morgonen där på, gjorde VUL.

Allt såg fint ut.

Du borde kuna göra samma sak, ringa vårdguiden som bokar in dej hos närmsta gynläkare.

Jag är i vecka 8 och i vecka 6 blödde jag en del, men de vägrade ge mig ett VUL. Dock så visste vi då inte hur långt gången jag var så då fick jag göra ett endast pga den anledningen och hjärtat pickade på därinne i förra veckan. Nu går jag ändå mest och försöker ha inställningen att jag väntar barn och inte missfall. Man blir ju seriöst lite dum i huvudet av att sitta och googla ;)

Men det jag försöker säga är att jag hade precis likadant och det var bara livmodertappen som är väldigt känslig. Håller tummarna för dig

Jag förstår din känsla!! Förra året exakt denna tid blev jag oplanerat gravid med min nya sambo. Jag har två perfekta graviditeter bakom mig de är idag 10 och 12 år. Jag är idag 38 år. Min sambo har inga barn och hade gett upp hoppet om att få. Hade erfarenhet med bara missfall. Jag har varit inställd på att INTE skaffa fler barn men när vi pratade om det så bestämde vi oss för att skaffa en liten iaf. I v 7 gjorde vi ett vul och bm sa att hon tyckte det var litet så jag fick ny tid några v senare för att se om det vuxit. Fick då besked om att det inte gjort det och att det kommer ut av sig själv. Känslan av att ha nått "dött" i sig varfruktansvärd! Till slut efter en v till började jag blöda och gjorde det i en vecka. Varje gång tycktejag att det kom ut nått. Hade tid för skrapning men desa att det skulle komma ut själv så jag väntade pga jag inteville göra onödigt ingrepp. Blödde från och till i tre v och till slut blödde jag så mycket så jag fick blodtrycksfall och fick ta ambulans in. De körde väldigt fort. De konstaterade att det var kvar så jag blev skrapad. Ett år av källan av oduglighet från både mig ochmin sambos sida.... Blev inte gravid förrän nu 17 dec hade jag min sista mens och har fått positivt på gravtest. Kännt starka gravtecken sen trev tillbaka. Har alltid tittat på pappret vid toa besök. Igår fick jag en ljusrinnande blödning. Väldigt lite men ändock rinnande ner i toan. Den omvandlades under dagen till beige tjock flytning vilket tyder ju på torkat blod. Å ja fy fan rent ut sagtvadman är orolig. Men är det något fel på bebis så är det bäst om det blir tidigt mf. Men vi vill ju så gärna ha en bebis!! Just nu känns det som om att man vill att det skabestämma sig för å va kvar eller inte!! Ovissheten är skitjobbig!! Man är väl orolig ionödan säkert men det kan man ju inte riktigt styra. Så det ärväl bara å vänta... Idag är det ingen blödning. Men man kollar pappret VARJE gång.....

Måste bara få berätta!!!!
Har varit på RUL idag och de är en ruskigt pigg liten krabat där inne som inte alls ville ligga så de gick o mäta :-)
BM fick allt från att jag var i v 15 till v 20, borde vara runt v 18, men ska tillbaka om 2 v o se om de går bättre o mäta då :-)

Inte mig emot, jag får ju titta igen :love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 078
Senast: Bapelsin
·
Gravid - 1år Hur mycket ska jag känna bebisen i vecka 20 och hur mycket måste jag ”hålla koll”? Jag har sedan ungefär en vecka känt bebisen dagligen...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 513
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Jag har tänkt länge på att skapa den här tråden men av någon anledning tar det lite emot. Kanske för att jag känner mig fånig och...
Svar
13
· Visningar
1 855
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 764
Senast: Snö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar