Sv: nedsatt njurfunktion??
Efter som att jag har kontakter som håller på med naturmedicin och själv har fått hjälp till min hästs njurar genom mycket små medel, utan att riskera hans hälsa, för mycket liten kostnad när ingen annan ville hjälpa mig, så är mitt självklara svar att söka hjälp hos ngn som är kunnig på såna här saker och ev då, om det visar sig vara njurproblem, stötta dem med ex.vis urilan.
Njurproblem kan visa sig på många sätt. Njurarna är ett utrensningsorgan precis som levern. Även huden är ett utrensningsorgan vilket var det hvudsakliga problemområdet hos min häst. Små och stora hudproblem. Dessutom visade det sig på hovarna och det var först då vi började koppla problemen med njurarna.
Jag skulle råda dig att ringa veterinär för att bara få lite information om hur en häst reagerar vid njurproblem och vad det beror på. Så att du blir lite införstådd i hur det fungerar. Sen agera utefter det du har.
Efter 1-2 dgr med urilan blev min häst helt fri från all klåda och bölderna gick ner. Snart syntes förbättrning på hovarna. Efter en upprepad behandling, ett par månader, fick vi bort exemen och bölderna försvann. Detta var problem som veterinärerna inte kunde lösa åt mig utan som de sa "är sånt som vissa hästar får och har resten av livet".
Men man ska alltid använda kunniga, utbildade människor. Självklart.