Vad är det för kompetenser du saknar, och vad är det som hindrar dig att skaffa dessa?
När jag förstod att det inte spelade någon roll hur mycket högskoleutbildning jag än har, eftersom jag saknade just förskollärarexamen, så fick jag kasta in handduken och vidareutbilda mig. Annars hade jag för evigt "hängt löst". Tack och lov fanns det möjlighet att vidareutbilda sig på distans, med bara ett fåtal träffar under det året som jag läste, och jag kunde fortsätta arbeta heltid under tiden.
Det finns ju dessutom ett helt nytt omställningsstudiestöd (hörde om detta på radion igår på väg till jobbet) som du skulle kunna söka om du uppfyller de här kraven:
För att få omställningsstudiestöd måste du uppfylla dessa två villkor när det gäller ditt arbete:
- Du ska ha arbetat minst 96 månader (8 år) av de senaste 14 åren, det vill säga vara etablerad på arbetsmarknaden.
- Du ska ha arbetat minst 12 av de senaste 24 månaderna, det vill säga ha en aktuell förankring på arbetsmarknaden.
https://www.csn.se/bidrag-och-lan/s...tod.html#expand:svid10_6e508648180d907a84a2d1