Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Calazirya

Trådstartare
Nu startar jag nedräkningstråden för oss som ska ha ( och ännu inte fått ) i mars och i början av april .. :D

Hur långt har ni andra kommit med boandet ?

Vi är sedan igår ( besök på Ullared :p ) helt klara så nu får det gärna sätta igång precis när som helst :love::banana:

Jag har en massa onda förvärkar och sammandragningar nattetid, samt sendrag från helvettet ungefär..
Annars är det lite lättare att andas nu sedan magen sjunkit, Grodan är fortfarande väldigt aktiv med sina ben trots att hon sedan veckor är fixerad och ligger djupt ner i bäckenet.

Senast ändrad:
Sv: Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

vi har två veckor kvar och är helt färdiga nu (fick babyskyddet i veckan,det enda vi hade kvar o fixa,) förutom bebis som saknas:)

kommer en del regelbundna värkar/förvärkar?? som gör ont så man bara vill försvinna sen avtar det ända upp till 3-4h för att sen vara regelbundna en stund igen:mad: men inte tillräckligt täta och regelbundna för att det ska vara någon mening att åka in till bb utan att bli hemskickad för att avvakta igen.*suck*... BM tror inte som det är nu på att de kommer bebis efter BF iaf:):bump:

Vi är inte färdigboade än, har en massa småplock att fixa men inget akut. Jag har letat runt på vinden efter barnkläderna och tvättat det mesta, men ännu saknas alla hjälmmössorna och fleeceoverallen vi hade till nr 1. Babyskyddet måste hämtas ner och monteras i bilen. Ska ansöka om FP och låna en TENS-apparat från sjukhuset.

Kroppen känns rätt okej bortsett från att jag är tung och trött. Det skär i bäckenet när bebisen stökar runt, men jag har inga foglossningar eller sammandragningar tackolov.

typiskt också....jag som ville vara med här ;)
jag tyckte sista veckorna var sååå jobbiga och långsamma. nu njuter jag för fullt av att ha bebben utanför magen. lycka till alla!!!! jag trodde som sagt att jag skulle vara med i en sån här tråd men så blev det inte!

Att det skär i bäcknet skriver jag under på med fet stil!!. Hua!

Sammandragningar har jag tonvis av men inga onda, dock börjat bli lite illamående av dom nu på senare dagar.

Har det mesta fixat, ska bara byta en sak samt köpa skötbordet (har tittat ut ett) och en babysitter. Skönt att vara klar med så mkt som möjligt innan ankomsten. Dock 3½ vecka kvar så det är nog rätt lugnt :D

Varit hos BM idag och allt ser bra ut som vanligt!

*Knapplån*

Har tre veckor kvar i morgon och nu känns det segt. En gnälltråd är bra så man kna få spy ur sig lite till likasinnade ...

Sover dåligt på nätterna. Vaknar runt 2 och är pigg och vaken ett par timmar, sover en stund men vaknar snart igen. Brukar sova som bäst när klockan ringer vid 6. Är jag ledig får jag oftast två timmars orörd sömn fram till åtta .... Räknar ner jobbdagarna nu, bara 9 kvar

Ont i ryggen när jag sitter ner och i fogarna när jag står upp eller rör mig. Fogarna mår dock bättre på helgerna när jag försöker att inte röra mig så mycket

Har massa sammandragningar, först nu på slutet som de börjat göra ont ibland. Den skärande smärtan i bäckenet har även jag, högst obehagligt! Bebis är fixerad sedan länge och magen har sjunkit, detta hindrar dock inte h*n från att ständigt sparka på mina revben ....

Har sedan ett par veckor tillbaka ont/tappad känsel/sockerdricka på höger sida vid revbenen, en hemsk känsla som man inte kan göra något för att lindra. Ibland går den dock över till smärta i ryggen

Förutom ovanstående gnäll ;) är jag trött på att känna mig otymplig och må illa så fort jag böjer mig framåt. Har haft en ok graviditet så jag borde inte klaga men just nu känns tre veckor (+/- några dagar) oändligt!

Färdigboat har det varit sedan vi hämtade vagnen, inväntar bara lite saker som vi ska låna men det är inget viktigt. Idag har vi varit på besök på förlossningen så nu är jag redo för att den lill* ska komma ut.

esprit

Har jag missat något men skulle du inte ha planerat kejsarsnitt ??
Har för mig att du skrev det i en tråd men nu skriver du att du väntar på att du vill att det ska sättas igång :confused:

Skitungar :p

Försök inte i fiska sympatier och att vi ska tycka synd om er för att ni råkade få era bebbar för tidigt ;)

Ni är bannade från denna tråd både du och taccotad :D

Ja?

Men även planerade snitt kan ju starta tidigare eller hur och eftersom jag är klarboad och ganska less på att vara gravid så vore det inte en katastrof om snittet blev tidigarelagd för att bebis vill kommma ut om man säger så :)

KL

Vad hade ni tänkt ha med för kläder till bebisen på BB?
Spec ni som inte vet storlek öht på den lill*. Gjorde ett försök att lägga fram det jag vill ha med, morsning... det var ju inte det lättaste :D "Jag vill ha med det å den å det å det..."

Jaha du menar så.

Fick reda på när jag fick planerat kejsarsnitt med sonen att värkarbetet absolut inte fick börja, och vattnet fick under inga omständigheter gå.Därför fick jag inte riktigt ihop den biten.

Fast det är ju drygt 4 år sen så tiden förändras väl ;)

Boa?? Ska man göra det också??

:rofl:

Vi har fått hem den tidigare utlånade spjälsängen.
Jag kan nog lite snabbt gräva fram bäbiskläderna som finns "arkiverade".
Babyskyddet har varit utlånat och är på väg häråt.
Vi har ju det mesta vi behöver sedan tidigare, så något särskilt boande lär det inte bli. Rätt skönt att inte behöva köpa en massa grejer faktiskt.

Jag är beräknad till 18 april, men ska snittas planerat så det kommer sannolikt bli i påskveckan - träffar läkaren nästa vecka och kommer få mitt snittdatum då. Har haft väldigt mycket sammandragningar/förvärkar så jag satte mig själv på Bricanyl (hade kvar från senaste graviditeten), vilket min BM inte hade några som helst synpunkter på. Min stackars livmoder behöver ju inte styrketräna, den kommer ju ändå inte få använda sig av styrkan... Och jag får en möjlighet att leva ett någorlunda vanligt liv, utan rejäla sammandragningar bara för att jag råkar resa mig upp ur soffan eller nåt liknande. Har också rejäla foglossningar, men har klarat av dem mycket bättre denna gången - sannolikt pga att jag fått gå på bassängträning (som jag normalt gör för min reumatiska värk) hela tiden och kunnat träna bålstabilitet och hålla musklerna mjuka och rörliga.
Och för den som minns min magbild från förra graviditeten, så ser jag ganska exakt likadan ut nu också - nu har folk börjat förvånas över att jag, på pappret :angel:, har så mycket som 6 veckor kvar av graviditeten... :rofl:

Jaha du menar så.

Fick reda på när jag fick planerat kejsarsnitt med sonen att värkarbetet absolut inte fick börja, och vattnet fick under inga omständigheter gå.Därför fick jag inte riktigt ihop den biten.

Fast det är ju drygt 4 år sen så tiden förändras väl ;)
HUR skulle du kunna förhindra vattenavgång, menar du?
Och att värkarbetet inte får komma igång, skulle du då gissa dig till när det skulle vara och åka in i förebyggande syfte?

Ärligt talat, det låter som konstiga förhållningsorder du har fått.
Jag får inte gå igenom ett värkarbete (=krystvärkar) pga att de fick klippa upp livmodern extra mkt vid mitt första snitt. Så jag har haft stränga förhållningsorder om att åka in för kontroll om jag haft regelbundna sammandragningar. (vilket jag gjorde och blev "stoppad" minst 3 ggr förra graviditeten)
Vattenavgång hade jag också fått åka in direkt för, förutsätter jag, men det har aldrig uttalats.
Grejen är ju att snitta kan de göra även om du har krystat ett tag, om de upptäcker att något inte är som det ska. Så jag tror inte att det kan vara så himla farligt om det kör igång ordentligt även om man helst vill slippa det.

Ja nu vill dom helst sätta så sent datum som möjligt ( i Gbg iaf ), just för att bebis inte är helt klar förrän själva förlossningen drar igång.

Det är bäst för bebisen att vänta så länge som möjligt så att säga :).

Därför sätter dom hellre ett sent datum och drar förlossningen igång innan så får man åka in då och snittas, det blir då kallat akutsnitt.

Ja jag vet faktiskt inte hur dom menade. Men så sa dom iaf.

Jo, jag vet att man kan bli snittad ändå. Det var inte så jag menade, utan där jag fick min son så förklarade dom att planerat kejsarsnitt var det bara om inget hade satt igång. Annars blev det akutsnitt. Fast mina ord om detta sjukhus är inte positiva. Aldrig att jag rekommenderar mina nära och kära att ha det sjukhuset även om det är närmast. (Inte enbart pga kejsarsnitt men allt annat som hände runt omkring min gravidtet)

Absolut :)

En bebis vet ju ofta själv när den är redo att komma. Undantag finns.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka