Nedräkning för åb på strömsholm

amalia

Trådstartare
Ja, på onsdag nästa vecka har det gått tre veckor sedan vi var in till strömsholm och pålle sprutades i båda bakknäna. På grund av flytt till annat stall så har det blivit lite mer rörelse än vad som var tänkt men han har inte race:at någonting iaf.

Nu när vi åker in antar jag att vi börjar med böjprov för att se om hältorna bak har gett med sig eller om de finns kvar. Sedan ev ultraljud för att se hur "skuggan" som syntes på vä bakknä vid röntgen ser ut.
Utifrån detta får vi se hur en ev fortsatt behandling ser ut och om det blir aktuellt med en op för att skrapa bort det brosk som vet misstänker att skuggan är.

Håll gärna tummarna!!

Sv: Nedräkning för åb på strömsholm

Kommer ihåg din förra tråd. Hoppas att behandlingen gett resultat och att din häst är bättre på åb. Vi har haft en häst med liknande problematik, det tog lite tid - men den repade sig och är nu fit for fight igen.

Sv: Nedräkning för åb på strömsholm

Ja det ska bli spännande att se hur han har svarat upp på behandlingen. Jag har en del frågor som väckts sedan förra besöket, man får ju rätt så mycket information och typ hälften går in:crazy: tur att jag har sambon med som inte är lika känslomässigt engagerad som jag, han kommer ihåg bättre än jag vad vet sagt.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 001
Senast: Sirap
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 205
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 971
Senast: Linda_A
·
Hästvård Står med en oklar, svag hälta i en hov och vet inte om jag ska köra på is i magen och vänta (som veterinären förordar) eller försöka få...
Svar
9
· Visningar
1 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka