Naturlig hästhantering

O

Olivetree

Hej!
Har en ponny som är rädd för människor, väligt skygg och vänder baken till och vill inte att man ska klappa hennes 2 hästkompisar heller. Tänkte börja "behandla" henne lite på naturligt sett. Ge henne förtroende för mig och andra osv. Några tips? :)

Sv: Naturlig hästhantering

Jag förstår inte riktigt hur du menar...? Vad är naturligt? Jag skulle rekommendera dig att läsa lite böcker i hästkommunikation, där kan du säkert hitta flera bra råd. En som jag gillar är "Dansa med hästar" Av Hempfling, han är oerhört skicklig och sund i sin hästhantering.

Sv: Naturlig hästhantering

Borta henne väldigt mycket, ut och gå med henne! Umgås med bara henne. Rid inte henne för mycket i början heller. Låt hästen ge dig ledarrollen och tillit.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 696
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 218
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
928
Senast: Luff
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka