Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
orcide skrev:Min son har ridit typ 4ggr nu varav 2 ggr var utan ledare ..
Han är 13 år precis fyllda o rider mammas unghäst *s*
I kväll galloperade han på henne helt själv i skogen och hade jättefin sits och han och hästen var överlyckliga
Kan man vara född till ryttare ?
han rider barbackapulkaskurk skrev:Klart man kan vara "född" till något eller iaf ha väldigt lätt för något det är ju rätt vanligt Men jag tycker att sadel osv har lika stor del för att få en korrekt sits bra sadel lättare bra sits och tvärt om :O) men klart klarar han de galant så e han nog en naturbegåvning så bara va glad å hoppas det håller i sig mer än i början
ja men det krävs nog en hel del mera för han att kunna läöra sej allt men nu ska ju inte han utbilda sej i dressyr tex..FridaW skrev:Låter skönt att bara kunna allting, själv är jag också precis 13 fyllda, fast tjej. Har ridit i 8 år men kan långt ifrån allt Skönt för honom att inte behöva öva som en galning för att få till den rätta sitsen t.ex. För mig tog det ca 1 år att få till sitsen men det är ju många som det tar längre tid för
orcide skrev:ja men det krävs nog en hel del mera för han att kunna läöra sej allt men nu ska ju inte han utbilda sej i dressyr tex..
han vill lära sej western så först o främst ska han få lära sej att läskiga situationer uppstår när man rider i skogen som vi gör (jag blev avkastad o hästen skenade med mej 2 ggr i går , samma häst som han rider :s)
det finns mkt som kan hända !
ne styv i korken får han inte bli ..jag är en ganska så hård lärare att ha kan jag tänka *S*
orcide skrev:Min son har ridit typ 4ggr nu varav 2 ggr var utan ledare ..
Han är 13 år precis fyllda o rider mammas unghäst *s*
I kväll galloperade han på henne helt själv i skogen och hade jättefin sits och han och hästen var överlyckliga
Kan man vara född till ryttare ?