Naturlig betäckning, efterkommande problem?

Hoppågalopp

Trådstartare
Har ett sto som varit på naturlig betäckning, ställt sig ordentligt för hingsten, betäckt 3gånger.
Hämtade hem henne i lördags och tyckte då att hon va lite låg, verkade medtagen.
Pratade med hingst ägaren som berättade att efter sista betäckningstillfället blev hon lite låg och la mycket ner i boxen mm. Ingen kolik/feber.
Nu har hon vart hemma i 1dygn och är piggare än när jag hämtade henne men fortfarande lite låg och äter inte som normalt.
Upptäckte idag när jag kollade henne något rött i vulvan, någon som har en aning om vad detta kan va? Bör jag va orolig?😣
Bifogar bild.

Har ett sto som varit på naturlig betäckning, ställt sig ordentligt för hingsten, betäckt 3gånger.
Hämtade hem henne i lördags och tyckte då att hon va lite låg, verkade medtagen.
Pratade med hingst ägaren som berättade att efter sista betäckningstillfället blev hon lite låg och la mycket ner i boxen mm. Ingen kolik/feber.
Nu har hon vart hemma i 1dygn och är piggare än när jag hämtade henne men fortfarande lite låg och äter inte som normalt.
Upptäckte idag när jag kollade henne något rött i vulvan, någon som har en aning om vad detta kan va? Bör jag va orolig?😣
Bifogar bild.

Bifogade filer

• E91B5C23-852A-4814-B096-8B71E180D577.webp
    E91B5C23-852A-4814-B096-8B71E180D577.webp
    26,7 KB · Visningar: 135
Bifogar bild.

Som ovan nämnts så kan det ha blivit en skada i vaginan. Det kan också (om man har otur) bli en skada på tarmen och det är i de allra flesta fall betydligt allvarligare. Är hon inte precis som vanligt igen så hade jag också rekommenderat en titt av veterinär.

Lycka till!

Liknande trådar

M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 330
Senast: Digbil
·
Avel Mitt sto har aldrig innan visat brunst, hon sprutades därför igång för att komma in en cykel. Den sprutade brunsten visade hon lite...
Svar
8
· Visningar
1 503
Senast: chap13
·
Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 904
Senast: Molekyl
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 651
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama