Naturbruksgymnasiet i Östra Ljungby

M

Moncan

Är det någon som gått där? Har nu kommit in på Hästhållning 1 år och undrar om någon här gått denna och kan ge lite "in-side-information"! :bump:

Jag gick i Östra Ljungby första året dom hade den utbildningen där, 2001-02 :)
Jättekul, men väldigt tungt och slitigt ibland. Men det är ju så när man jobbar med hästar ;)
Det var ganska mycket "barnsjukdomar" första året, men i helhet var det en rolig och givande utbildning. Mkt studiebesök och clinics med kända personer, och duktiga lärare.
Dessutom kunde man byta ut vissa teoriämnen (tex matte om man redan hade läst det), mot t ex traktorkort, djurkunskap mm.

Jag är jättenöjd med utbildningen, och har nyss (maj -04) varit nere på en återträff där :banana:

Hoppas att du kommer att trivas :)

Liknande trådar

Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
2
Svar
22
· Visningar
1 140
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 345
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 579
Senast: Tilly_85
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
571
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama