Natural Horsemanship!

K

KiiiWiii

Hej! :D
Min största dröm med hästar är att hålla på med Natural horsemanship!:love:
Men jag kan egentligen inget om det! Det viktigaste är inte att kunna göra en massa olika svåra övningar utan jag vill bara få ett fint band till hästen! Kunna kalla på den i hagen, få den att följa mig i olika gångarter osv :crazy:

Känns som om det är svårt att få ett så fint band med en ridskole häst när den träffar så många andra människor? :( Vill ha en egen häst för att få jobba med detta!
Men kan ni hjälpa mig så jag är väl förberedd när jag skaffar häst? Olika böcker/filmer/övningar som ni tränar med osv :D
 
Sv: Natural Horsemanship!

Det är alltså naturligt hästmannaskap du vill lära dig? ;)

Övningar är aldrig ett självändamål eftersom det inte handlar om någon trickträning. Övningar är vägen till målet.

Jag gillar boken Dansa med Hästar av Klaus Ferdinand Hempfling. Grundfilosofin bakom tilltalar mig.

Videos finns här: http://www.youtube.com/user/nature2promotion
 
Sv: Natural Horsemanship!

Jaa precis! Bara få en bättre kontakt med hästen liksom!
Jag tror jag förstår hur du menar :)

Tack för tipset den ska jag absolut läsa! Men avd tror du om Tobbe Larssons bok då? kan den vara något att titta i? :O

Tack! :D
 
Sv: Natural Horsemanship!

Nää men det förstår jag! ;) Jag kan heller inte så många namn!
Men du har säkert hört talas om Ponnyakuten? kanske? Han är en man som jobbar med frihetsdressyr! :) Vad jag har förstått så är han duktig!
 
Sv: Natural Horsemanship!

Jag har hört talas om Ponnyakuten men har aldrig tittat på det. Jag äger nämligen ingen TV (har aldrig gjort och kommer nog inte att göra heller).
 
Sv: Natural Horsemanship!

Jaså? Svt play finns det på ;) men du behöver såklart inte titta på det? ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 229
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: valy
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Lady_S
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 697
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp