S
Sirisiri
Min äldre katthona driver mig till vansinne snart... Ända sedan vi flyttade in i nya lägenheten för drygt tre veckor sedan har hon jamat högt varje natt. Jag trodde att det skulle försvinna efter några nätter, men det har inte ens avtagit... Hon hade en sån här "jamperiod" för några år sedan, men det försvann. Någon enstaka gång efter det har hon jamat, men då har det räckt med att ropa på henne så har hon kuttrat till svar och kommit och lagt sig i sängen direkt. Nu hjälper ingenting... Hon har alltid sovit bredvid mig i sängen förut, men nu gör hon inte det längre.
Jag har fyra teorier:
1. Vi har flyttat och hon känner sig vilsen.
Det här är vår tredje flytt på drygt ett år, så hon borde ju vara van. Eller också har hon fått nog...
2. Vi har tjocka duntäcken i sängen.
Hon har aldrig sovit bland duntäcken innan. Hon kanske tycker att dom prasslar och är för "bulliga" så hon tror att hon inte får plats.
3. Hon har (vid flytten) fått en sovkorg i rotting från IKEA som hon bara älskar. Hon ligger alltid i den, även när vi går och lägger oss. Hon vaknar ensam i vardagsrummet på natten och känner sig ensam...
4. Hon är svartsjuk på nya husse. Hon är ju van att ha mig för sig själv för det mesta. Men hon har älskar husse och har för det mesta föredragit hans mage istället för min i soffan...
Förslag på vad jag kan göra...?
/Trött matte
Jag har fyra teorier:
1. Vi har flyttat och hon känner sig vilsen.
Det här är vår tredje flytt på drygt ett år, så hon borde ju vara van. Eller också har hon fått nog...
2. Vi har tjocka duntäcken i sängen.
Hon har aldrig sovit bland duntäcken innan. Hon kanske tycker att dom prasslar och är för "bulliga" så hon tror att hon inte får plats.
3. Hon har (vid flytten) fått en sovkorg i rotting från IKEA som hon bara älskar. Hon ligger alltid i den, även när vi går och lägger oss. Hon vaknar ensam i vardagsrummet på natten och känner sig ensam...
4. Hon är svartsjuk på nya husse. Hon är ju van att ha mig för sig själv för det mesta. Men hon har älskar husse och har för det mesta föredragit hans mage istället för min i soffan...
Förslag på vad jag kan göra...?
/Trött matte