Natoinal Zenith

clyde89

Trådstartare
Hej hej!

Har en åring med national zenith som morfar. Och allt jag läser är dåliga saker. ;) oturligt nog tror jag många om deras temperament. Hon är otrolig hård i huvudet när vissa hanterar henne. samt som hon e from som ett lamm och lastas och körs iväg mellan beten utav mig själv utan hjälp! promeneras och leks med. Hon är bra. Bara alla andra som inte förstår sig på henne. ;)

Iaf så skulle jag vilja veta om national zenith eller hans far finns fångad på bild någonstans. Han sägs vara vacker och lämna vackra avkommor. och har sett en del. men jag har fortf inte sett honom. Finns det någon sida? bilder informations sida ifrån när han va hingst? och vad han lämnat eller är allt sådant borta? eller aldrig funnits? Jag vill veta allt om denna som alla säger vara vacker med knäpp.

Skriv!

Sv: Natoinal Zenith

National Zeniths exteriöra omdöme
Omdöme exteriör
Stor maskulin hingst av excellent ridhästmodell, vackert huvud, lång men något kraftig hals. Välbenad med stora, bra ledgångar. Mycket bra skritt. Utvecklingsbar trav. 1010887= 43(11 år)

Bild på honom, hans föräldrar och andra hästar i stammen
http://www.sporthorse-data.com/d?z=V6mmkX&d=national+zenith

Du är HELT felinformerad kan jag glädja dig med. Jag hade mer än gärna haft National Zenith i min häst :love:

Har fött upp två avkommor efter National Zenith, den ena tog mig till 130 hoppning och LA dressyr, den andra till LA dressyr. Och jag hade ingen tävlingserfarenhet sen tidigare ens från ponnytiden, var och är fortfarande en glad amatör.

Otroligt snygga hästar, lite åt det större hållet (172, resp 167 höga). Deras mamma var faktiskt ganska speciell, lite folkilsken och hade mycket märrhumör, men dessa hennes två avkommor hade ett temperament som mycket väl hade lämpat sig för ridskole hästar.

Vem som helst kunde rida dem, ursnälla. Det där med temperamentet vet jag inte vad folk har fått ifrån överhuvudtaget.

Tack görel. äntligen fick jag mig en bild på morfar... o till och med ännu längre bak! tusen tusen tac

Har ridit en gdk hingst e National Z, helt fantastiskt temperament, och alla hans avkommor också. Köpte sen hans helsyster pga ovanstående, har nu 2 avkommor e helt olika hingstar som båda är (om möjligt) ännu trevligare. Mamman var även hon en dröm att rida och hantera. Så jag förstår inte alls kritiken om dåligt temperament (har aldrig haft bättre...)
Hingsten tävlade i alla grenar, vann bl a Msv dressyr, de hoppar även mkt bra

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 915
Senast: Anonymisten
·
Avel Hej! Vad tycker ni om hingsten Luxus?, finns det ngt som träffat honom o vet hur han är i temperament osv. Sj tycker jag att han är...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
19 952
Ekonomi & Juridik Hej, Detta är ett öppet brev till er där jag vill ge en bakgrundsförklaring till temat hästhandlare som i går togs upp på SVT...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
26 102
Senast: Chilodeur
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 210
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka