ameo
Moderator
Sv: Hingsten Luxus!
Jag har också för mig att jag sett någon avvikelse i benstället på honom, men det står säkert med i hans exteriöra beskrivning.
EN svaghet kan kanske vara just det som tagits upp tidigare, att han haft passtendenser i skritten, det var ju det som sänkte honom förra året.Där tog tråden fart ja...
Ja lite så är det väl som nån skrev "mina barn andras ungar".. och innerst inne vill man ju försvara sina egna. Det jag upplever hos min häst, tycker kanske nån annan är helt upp åt väggarna..
Det jag sökte när jag frågade efter när ja frågade vilka ston han passade till, samt styrka/svagheter va ju så klart om han skulle kunna matcha delvis mitt sto om nån tryckte på vissa punkter, ex att hans styrka är en bra galopp och en svaghet en för kort dåligt ansatt hals,taskig trav el ngt.. ( obs!!! dåliga exempel tagna ur luften, men ni förstår nog hur jag menar!!
Skulle sen jag tex intressera mig för denna hingsten så pass att jag väljer honom för avel så kontaktar jag även ägaren för att höra hennes version om hästen.
För mig är psyket fruktansvärt viktigt. Både på sto och hingst.
Jag har också för mig att jag sett någon avvikelse i benstället på honom, men det står säkert med i hans exteriöra beskrivning.