Hingsten Luxus!

Sv: Hingsten Luxus!

Nej ett av fölen på filmerna är brun..

..och av de sju föl Luxus fick 2012 var tre bruna, en mörkbrun och tre fuxar.
 
Sv: Hingsten Luxus!

Görel..

De har alla fått förhållandevis mycket tecken, mycket mer än vad jag hade trott eftersom vare sig Luxus mor eller flera av syskonen har mycket tecken.

Åtminstone två av de sju fölen har är liksom Luxus sabino och flera av de andra har betydligt mer tecken än sina mödrar.
 
Sv: Hingsten Luxus!

Intressant! Jag tänker mig ju honom till mitt Lambo-Ceylon-sto som i teorin borde vara väldigt brokig men som bara har en minimal stjärn som dessutom håller på att krympa.

Sen har ju en bra häst ingen färg o s v men kan jag få en med mycket tecken väljer jag gärna det.
 
Sv: Hingsten Luxus!

Helt fantastiskt vackra föl! Jag är också ett stort fan av Luxus, verkar vara en väldigt snäll o arbetsvillig hingst.
 
Sv: Hingsten Luxus!

Tycker mig ha sett att fuxar efter Florencio kan få ganska mycket tecken, medan de bruna och svarta nästan inte har fått några alls.
 
Sv: Hingsten Luxus!

Rätt kul. Ja en bra häst har ingen färg... men jag väljer tyvärr gärna bort fux ston...
Min dröm är ett mörkbrunt sto utan tecken. Fick en i fjol men de var en fux med där också så det gick åt pipan...
 
Sv: Hingsten Luxus!

Tidig morgon d.23/4 fölade vårt sto en liten "Luxusunge"!Det blev ett vackert fuxsto med 4jämna vita ben och bläs (apropå tecken).Hon är långbent och ädel och oerhört nyfiken och social,stadig och stabil samt travar med höga benlyft!Vi är mycket nöjda med denna lilla dam!Mamma häst är e.De Noir,svart med bläs och 3vita ben samt är oerhört lätthanterlig!Bilder kommer senare (måste få hjälp).
 
Sv: Hingsten Luxus!

kl

Nu måste det ha kommit fler Luxusungar!
Kan inte ni som fått bomba med lite film och bilder? :)

Vilka ska visa på fölmönstring? Några kanske redan hunnit visa?
Någon Luxusunge uttagen till Elitfölauktionen? Selekteringen pågår för fullt.
 
Sv: Hingsten Luxus!

Jag har ett jättefint lånesto dräktigt med honom och väntar med spänning på våren.

Stoet är diplomsto, gick med 50 p på sin fölmönstring och blev 2:a på riksföl i Flyinge. Därefter stått pga skada, även därför jag fått chansen att låna henne.

Luxus är kanske inte den hingst som jag tycker är WOW och allra helst skulle vilja använda men jag tror att han passar mkt bra med detta sto.
Låt vintern gå i ett nafs så att jag får se resultatet!! :D
 
Sv: Hingsten Luxus!

I går visade Pisan två föl e: Luxus CML. Båda kvalade till riksföl och blev även filmade inför elitfölauktionen.
 
Sv: Hingsten Luxus!

Knapp.

577297_568220976546336_778767670_n.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=jPO4JCBx12c&feature=c4-overview&list=UUL2LdSRV_9vDq5IYdMJ3zkA

Hingsten som gör det mesta? Coolt iaf.
 
Senast ändrad:
Sv: Hingsten Luxus!

Jag blir så glad av bilderna och filmerna på Luxus när han är ute i terrängen !
Inte många dressryhingstar som får ha så kul (tror jag)
 
Sv: Hingsten Luxus!

Någon som vet hur lång luxus ryttare är? Är lite rädd för nya hingstar då man inte vet vad dom lämnar men han verkar ju ha toppentemperament! Är dock lång själv och lite bred sådär så vill ha (som ett utav flera) som avelsmål att avkoman blir både massiv och hög! Eller ja mitt sto är 167-169(inte mätt sen tre års) och massiv och hon är lagom:)
 
Sv: Hingsten Luxus!

Jag blir så glad av bilderna och filmerna på Luxus när han är ute i terrängen !
Inte många dressryhingstar som får ha så kul (tror jag)
Håller med helt! Underbart med en hingstägare som har kul ihop med sin häst och inte bara jagar höga dressyrklasser!
 

Liknande trådar

Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 250
Senast: Willys
·
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: L(i)FE
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 415
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp