T

tomtemor

nu är jag förvirrad!!! :confused:
vad krävs för att man ska får starta La:5 och fei´s inledande på nationell tävling???
vissa säger att man måste ha 62% tre ggr i la på regional, vissa säger att man inte behöver kvala osv..
jag tror jag har skrivit en liknande tråd för några månader sen men jag hittar inte den..hoppas på svar!!

Tomtemor

Sv: nationell

Vad jag fått veta behöver man bara rida på 62% i en regional LA för att få tävla högt FEi inl på Nationell =)

Ur TR dressyr Ponny kvalifikation:
Elittävling och nationell tävling. För att få starta i FEI:s lagtävlansprogram och FEI:s individuella mästerskapsprogram för ponnyryttare skall ekipage ha uppnått minst 62% som slutresultat i Lätt A:P1, lätt A:P2, Lätt A:5 eller FEI:s inledande program för ponnyryttare på regonal tävling.
För att få starta övriga klasser på elittävling eller nationell tävling skall ekipage ha uppnått minst 62 % som slutresultat i lätt A-klasser eller högre på regional tävling.

Så som du skrev står det på ridsports hemsida iallafall.. :smirk: Men hur är det sedan när man kvalar till SM, vad är det för procent som gäller då?
Och i vilket program..?

Senast ändrad:

Det står också på Ridsports hemsida:
Kvalifikationer gällande under tidsperioden, föregående samt innevarande år, fram till anmälningstidens utgång:
Kat. C och D: lägst 62% i minst två (2) ritter i FEI:s Lagtävlansprogram för ponnyryttare 1993 eller FEI:s Individuella Mästerskapsprogram för ponnyryttare 1993, vid nationell tävling..
Kat. B: lägst 62% i minst två (2) ritter i LA:2 2003 eller högre, vid nationell tävling.
Obs! Kvalifikation får ej ske med gemensam bedömning.

Jag som är alldeles för gammal för ponny kan sådant... :smirk:

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Freazer
·
Relationer Hej, jag är helt ny på forumet som jag hittade av en slump. Verkar vara en trevlig stämning med ärliga människor. I försök om att hålla...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
22 808
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 324
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve