Nationell ryttare

S

speedygirl

Var på en hopptävling i går och dåred en tjej på lokalnivå som vanligtvis brukar rida på nationella tävlingar. När hon kom ut ifrån banan hade hästen fått 8 fel, det första hon går när hon kommer ut är att slå med handen på hästens huvud när hon sitter och skriver Blir tokig då jag ser sådant, hästen hade ju liksom inte gjort något dumt. Men om man kanske rider lite bättre och snyggare så hade det kanske gått vägen. Här fläng rider man och hästen bara flackar över. Ser inte alls snyggt ut. Ska hästen behöva då få stryk av en sådan ryttare???

Sv: Nationell ryttare

Det händer dessvärre alltför ofta sånna där saker.
Säga till är väl det man kan göra, och se till själv att man behandlar sin häst/ponny (och alla andra man handskas med också förstås!) bättre.

Hästen ska väl aldrig behöva få stryk, i det ordets mening. Nä uch, man borde gått till överdomarn.

Ser man en ryttare som behandlar sin häst illa utanför banan ska man gå till överdomaren och berätta det. Det gör bättre nytta än att gå omkring och hetsa upp sig över det efteråt.

Själv skulle ja sagt nån spydig kommentar till personen ifråga o hoppas på att hon verkligen fick dåligt samvet.. :smirk:

Nä, men skärp er! En spydig kommentar från en okänd person skulle väl knappast få en sådan person att känna ånger? Skulle antagligen verka precis tvärt emot...
Gå till överdomaren och berätta vad ni sett. Det kan inte vara lätt att hålla koll på alla tävlande och allt "kringfolk" så överdomaren brukar uppskatta om man berättar vad man sett så kan denne sen hålla lite koll på personen/personerna i fråga.

jag skulle inte kunna hålla tyst om en sån sak då jag är väldigt emot sån.. :crazy:
Fast man får ju välja sina ord.. :smirk:

Men att gå till överdomaren är nog en bra idé..!

Liknande trådar

Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 248
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 637
Senast: Cambrie
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hård nacke