Nåt tips om hingst??

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Carolrita
  • Startdatum Startdatum
C

Carolrita

Är nyfiken på vilken hingst/vilka hingstar ni skulle rekommendera till ett sto efter Michigan o Armbro Nick som morfar?
Stoet är ca 153-154 mkh. Har bra benställning. Bra travaktion. Breddar något bak. Väldigt stark, men trevlig märr med andra ord.

Några tips på hingstar till detta sto?

Helst INTE över 7% i inavelskoeffen! Är outcrossaveln bättre?
Linje?
Kom igen nu!

Sv: Nåt tips om hingst??

Jag skulle göra det enkelt för mig,och ta det modernaste amrikanska blodet jag har råd med.

Om jag tar tillbaka det jag sagt om inavelskoeffen, skulle det kanske finnas några hingstar som kunde passa bättre.

Nån som vet hur avkommorna är efter San Pellegrino?
Alltfler har Valley Victory som pappa.

Ja, just det! ;) Hon ligger väl hemma o sover... :angel:

Ja, jag har en efter honom, men för att göra allt med ännu mera väntan så ska diu prata med Nafayette istället, hon har hand om honom och har haft han sen han föddes hos sig och nu går han på deras lösdrift...

Men det är en fin häst, korrekt benställning, stor o rejäl....Även min fransyska är dräktig med honom och även om hon är såld så är det fölet mitt.

San Pellegrino

8013633.jpg

Senast ändrad:

Det är en fin häst, den hingsten alltså! Varit kikat på Hornline o dom har en bild på honom om inte jag minns helt fel att det var Hornline.

Ska kolla med Nafayette om din unge ;)

Hvis du forteller oss navnet på stoet er det mye lettere å komme med noen tips.
Far og morfar holder bare til en gissning av hva som passer.

Tycker faktiskt att det räcker med att välja vilka hingstar som passar till stoet med Michigan som pappa o Armbro Nick som morfar.
Varför ville du ha namnet på märren för? Tänk om jag inte vill skriva hela stoets namn helt officiellt,så att alla ska gå in på STC o se vem hästen är o vem ägaren är?

Senast ändrad av en moderator:

Tycker faktiskt att det räcker med att välja vilka hingstar som passar till stoet med Michigan som pappa o Armbro Nick som morfar.
Varför ville du ha namnet på märren för? Tänk om jag inte vill skriva hela stoets namn helt officiellt,så att alla ska gå in på STC o se vem hästen är o vem ägaren är?
Du tycker faktisk det ja? Jeg er av en helt annen oppfatning.
Jeg spurte om navnet fordi jeg ville være snill og tilby deg gratis hjelp til å finne noen interessante kombinasjoner. Jeg driter vel i hvem som äger hvilken hest. Jeg kan selvsagt ikke tvinge deg til å skrive hestens namn her, men det er som martha sier ikke vanskelig å se hvem det er snakk om.

*tjuvlån*

Givetvis är det rätt intressant att veta även vem mamman är.... Mamman kanske har fått föl förut och i dessa kan man ju utläsa det vi utläser i hinstarnas avkommor... Tex. startprocent, vilka avkommor som gått bäst och jämföra deras stammar för att finna den gemensamma nämnaren..... Snackar vi om ett kanonsto som tävlat länge och väl och har egna meriter?

Tror inte att någon orkar bry sig om vem som är vem, det hade vi nog kunna räkna ut om de flesta här på Buke om vi bara ville......

Okej, okej...Jag ger mig... :angel: Är bara lite hemlighetsfull av mig.

Men nåja, märren heter Rio Rita, född´94. Om ni tittar på STC så ser ni 2 stycken Rio Rita, därför skrev jag vilket födelseår hon är född i.

Kom igen! :banana:

Du har jo en fin 3+3 på Hickory Pride, kan kjøre på med mer og lage en 4+(4+4) på han med feks Gallant Baron
Inavel på 9,8% er ikke noe ekstremt.
Ellers kan Victory Abroad også være spennende på henne med 5+5+5 på Misty Hanover da Hickory Smoke er halvbror til Hickory Pride.
Hvis du absolutt vil ha veldig lav inavel er halvfranske Home Alone et rimelig alternativ.

Tack så mycket för ditt tips!! Har också varit inne på Home Alone.
Gallant Baron har jag aldrig hört talas om. Victory Abroad har jag läst nånstans. ska kika vidare på dom!
Har pratat lite med Demmers om Home Alone, också.

Vet ni hur avkommorna efter dessa hingstar är?

Liknande trådar

Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 994
Senast: Nafayette
·
Avel Lutar mot betäckning i år eftersom mitt sto inte är ridbart mer efter sparkolycka ifjol. Var tills nyss helt säker på att jag tänkte...
Svar
0
· Visningar
926
Senast: HMQ
·
Avel Hej! Behöver lite tips på hingstar att lägga på ett sto e. Magini-Napoleon. Gärna multitalanger som nedärver ett milt temperament. Har...
Svar
4
· Visningar
1 146
Senast: oxo
·
Avel Ska betäcka mitt sto om allt går som det ska i vår. Men har big beslutsångerst. Då jag för det första inte kan ett ord finska, och inte...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 224
Senast: chm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar