Det var jag som var ett offer i det hela eftersom det var jag som drabbades när de smet undan och jag har aldrig någonsin bett om ursäkt för att jag blev sjuk, varken där eller någon annan gång. Jag tycker det känns främmande. Jag är ju liksom sjuk jämt. Ska jag gå och be om ursäkt hela tiden för att jag inte håller måttet? Ska jag be om ursäkt för att jag är deprimerad och negativ (d.v.s. potentiellt jobbig för andra att hantera.) Det får mig att känna mig som en ännu sämre människa än jag redan är. Och tänk om jag blir diagnostiserad med autism och add? Snacka om att jag kommer att behöva be om ursäkt, så resurskrävande, toleranskrävande och besvärlig jag kommer att vara. Jag känner att jag egentligen behöver be om ursäkt för att jag finns till. Men jag lovar dig att jag ofta tänker att jag måste dö, så folk slipper mig, eftersom jag är så besvärlig. Det vore den ultimata ursäkten.
Jag har försökt förklara vad som hände. Det tycker jag räcker.
Om vi stryker ett streck över det som hänt så kommer hon att fortsätta behandla mig illa så jag blir ledsen. Hon kommer inte att ändra sig. Jag har försökt med det hela livet egentligen, att få henne att se mig som den jag är och respektera mig. Hon har alltid sett på mig som om jag vore 5 år, trots att jag sedan länge uppnått myndighetsåldern. Och jag är rejält trött på det. Jag blir bara ledsen av hur hon beter sig mot mig.