CosmicQueen
Trådstartare
Min pålla har fått fullt med "bulor" på kroppen. På sidorna, strax bakom sadeln sitter dom, och några under sadeln. Säkert ca 20 stycken på varje sida och dom varierar i strl från 10 öring till 5 krona typ.
Gissar att det är nässelutslag till följd av reaktion på någonting?
Vad det nu skulle vara vet jag inte, inget krafft/grovfoderbyte senaste ½ året och allt foder är av bra kvalite.
Skulle vara om hon fått i sig något i hagen, nu då dom börjar rota fram jord & rötter.
Upptäckte bulorna idag.
Hur länge bör man vänta innan man kontaktar vet om dom ej försvinner? Så länge hästen ej är allmänpåverkad.
Måste man i regel kontakta vet el brukar dom försvinna av sig själv? Hur länge brukar det ta?
Hoppas någon har erfarenhet av detta...
Ser inte roligt ut alls.
Gissar att det är nässelutslag till följd av reaktion på någonting?
Vad det nu skulle vara vet jag inte, inget krafft/grovfoderbyte senaste ½ året och allt foder är av bra kvalite.
Skulle vara om hon fått i sig något i hagen, nu då dom börjar rota fram jord & rötter.
Upptäckte bulorna idag.
Hur länge bör man vänta innan man kontaktar vet om dom ej försvinner? Så länge hästen ej är allmänpåverkad.
Måste man i regel kontakta vet el brukar dom försvinna av sig själv? Hur länge brukar det ta?
Hoppas någon har erfarenhet av detta...
Ser inte roligt ut alls.