Nässelutslag av loppfrön?

M

missan

Någon som känner igen det? Min häst har fått utslag liknande nässelfeber och det enda jag har ändrat de senaste dagarna är att jag givit henne loppfrön.

Eller kan det vara potatisprotein hon reagerar på? Har givit krafft muskel i ca tre veckor -skulle reaktionen kunna komma nu? :confused: Hon får bara 300 gram per dag. Jag har analys på höt och något kraftigt proteinöverskott får hon inte.

Sv: Nässelutslag av loppfrön?

Aldrig hört talas om att en häst reagerat på loppfrön. Utslag pga för mkt protein är däremot väldigt vanligt! Jag skulle tagit bort det och se om utslagen försvinner.

Liknande trådar

Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 039
Senast: Kodiak
·
Ridning Vill bolla med er också, så som jag gjort med tränare och stallkamrater etc. Försöker dra en recap av vårt år så att ni kan försöka se...
2
Svar
25
· Visningar
6 392
Senast: Heulwen
·
Foder & Strö Denna otroligt stora marknaden med foder gör mig förvirrad, vad tusan ska man ge sin häst? Har räknat lite på foderstater på olika...
2
Svar
25
· Visningar
4 813
Senast: Estivuz
·
P
Hästvård Hämtade hem en underbar ponny som vi ska på foder för ca 3 veckor sedan. Allt frid och fröjd i 10 dagar. Efter 10 dagar så kom vi ut en...
Svar
18
· Visningar
2 845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Banta/slimma ner shettis?

Omröstningar