L

Lisaaa__

Min ponny har blödit lite näsblod sedan i förrgår. Inga stora mängder men ibland kmr det några droppar ur vänstra näsborren. Inget i den högra. Eftersom det inte varit sån stor mängd har jag inte kontaktat vetrinär, ska avvakta lite. Idag var det lite torkat blod i v. näsborre sen rann det lite brunt/rött (såg ut som om det var gammal blod om hade legat kvar i näsan) Vad tkr ni jag ska göra? Hästen är för övrigt precis som vanligt och pigg och glad. Har eran häst blödigt? Folk som jag frågat tror att det är ngt kärl som brustigt eftersom det bara kmr från en och att det kmr så pass lite.

Sv: Näsblod.

jag tror det är ett kärl som brustit, eller fått ett litet sår i näsan..om det blöder lite så brukar det inte vara något farligt :)

Tack för ditt svar! Exakt, det tror jag med. Ett kärl som har lite svårt att läka i hop helt eftersom det kmr liiite fortfarande. Det har ju max droppat några droppar per dag. Hoppas det försvinner dem närmaste dagarna. :)

En av mina hästar rullade fast i boxen för några år sedan. När vi skulle få loss henne så slog hon i huvudet i boxväggen. Då blödde hon näsblod och vet. tyckte att hon, efter att hon haft näsblod i 2 dagar, skulle ha en Finadyne-kur, men som sagt vi visste ju att hon slagit i huvudet hårt i väggen.
Det är nog ingen fara med din, om hon inte slutar blöda efter några dagar så kontakta bara vet och fråga...

Min häst fick en spark över nosryggen när han var 2 år så han såg ut som en banan..han blödde kraftigt..men det slutade efter någon dag :)

Ursäkta om jag kapar din tråd lite men måste bara fråga: min medryttarpålle började blöda lite ur höger näsborre idag men bara lite. Han har varit väldigt stressad de senaste 2 dagarna efter att han bråkat på ponnyn han går med och fått bytt hage, kan det bero på stressen tror ni?

Har en häst som under många år fått näsblod i stressade situationer, tex i transporten. (ur en näsborre) I vintras blödde han lite oftare och vi åkte in till klinik där det gick in med kamera genom näsan och kollade. Han var då lite irriterad i slemhinnorna, lätt förkylning. Så det blev 10 dagars vila och C-vitamin. Sen dess har det varit lugnt. Tror inte ni behöver oroa er om det inte uppkommer ofta och mkt.

Okej tack, nee såvitt jag vet så var det bara igår och det var ju bara lite :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Var in på magnetröntgen för flera år sen då jag fick sån plötslig huvudvärk+yrsel. Visade sig sen vara kombinerad migrän och...
Svar
0
· Visningar
1 000
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 171
Senast: lizzie
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 291
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 337
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka