S

Showjumping

Vad kan det bero på? Hade åkt transport med min häst i ca 2 timmar och lastade ut honom på ett ställe där vi skulle prova ut en ny sadel. Travade typ 3 varv på volten med en sadel och han frustade kraftigt typ tre gånger. När jag stannade honom såg sadelprovaren att han blödde näsblod :crazy:

Det var inte snorblandat utan "rent" blod och det droppade en del (det var inte så lite att det stannade i näsborren eller vad man ska säga). Efter att vi hade stått still ett tag slutade det blöda och vi lastade honom och åkte hem. När vi kom hem var det helt borta. Han är jättepigg och alert i stallet.

Vad kan det ha berott på??? Vill ju inte att något ska hända min fina kille :cry: Veterinären ska komma imorgon och kolla på honom, men det vore skönt om någon kanske kunde spekulera i vad det kan vara..

Om det har någon betydelse stod han helt lugnt och stilla i transporten.

Sv: Näsblod

Samma sak hände mig just efter att vi hade åkt transport!
Jag strök mig självklart men alla tyckte att jag var sjåpig! Vore jättekul att veta vad anledningen var..

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 114
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
Ridning Hej! Jag har en häst med en stor problematik ikring och en lång historia. När jag köpte honom 2004 var han rädd för ALLT, kunde ej ut...
2
Svar
32
· Visningar
6 487
Senast: Woffe
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 268
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V