HH_gullet

Trådstartare
Hittade min häst med näsblod i ena näsborren och sår i ansiktet, och detta hände i går kväll, och det har inte slutat rinna så nu sitter jag och väntar på att vetrinären ska ringa tillbaka, men det tar sån tid!

Jag tror att han har fått slag mot huvudet för det har kommit in en ny hag kompis,

men det rinner bara ur en och det är ganska ljust, men jag ser inget när jag tittar men än att det rinner lite,

Några tips på vad jag ska göra innan vetrinären ringer tillbaka?

Hästen mår inte dåligt i övrig!

Sv: näsblod!

Iskall ( blött den i kallt vatten) handduk bakom öronen på hästen.
Har funkat för mig då min häst fått näsblod när vi dragit ut slangen efter sondering.

/B

Inte mkt lönt att ta ut en hemmavet kör in hästen till klinik istället så att det finns tillgång till röntgen, om den blöder näsblod så länge och har varit utsatt för våld mot huvudet så finns ju en stor risk för att det handlar om en fraktur av något slag så utan röntgen blir det svårt att veta varför det blöder

en häst på jobbet började blöda lite ur ena näsborren, och sen kom det även var. Han hade ett litet märke i pannan bara, bara så pälsen var bortskavd, typ.
Det visade sig sen att han hade fått en spark och hade en spricka i pannbenet, så om vet är minsta misstänksam också så åk in!

får försöka åka till kliniken men han då och kolla ska bara hitta en bil med drag och en transport då jag inte äger nått av det:cry:

Men jag väntar fortfranade på att vetrinären ska ringa för råd i alla fall även om han inte kan göra nått! åh vad jobbigt det är att bo på landet nä allt tar så långt tid! och det är långt till atg.......:cry:

Men om hästen har fått en spricka i pannan eller i ansiktet hur får man det bra då? vänta eller? men han blöder bara ur en näsborre, inte i båda.....

Senast ändrad:

okey, nu har jag fått tag i en annan vetrinär men de tycker jag ska vänta tills i morgon för att de om det fortsätter men man sitter ju som på nålar för man är så orolig....:crazy:

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 445
Senast: Zetly
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 607
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 341
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V