Jag blir lite spooky när så många inte hunnit vara inne än och kommentera efter omvandlingen
Jag känner att jag gärna vill se lite under dagen för att se om man kan hitta något som kan skvallra om vem som kan vara omvandlad.
Sedan som
@Myrten skriver, att man kan kanske hitta en originalulv från det som skett fram till uppdateringen imorse
Men sedan blir det jobbigt - för sedan kan man inte lita på något !
Inte ens att någon röstar ut en ulv idag, för vad kan vara bättre än att gömma sig så som omvandlad ?
Allmänna spekuleringar:
Om det är
ängeln som är omvandlad betyder det att det inte finns någon som kan skydda mot käk längre+ att lösmynte spionen kan hålla ängeln som god av gammal vana( förutsatt att spionen fått just den raden efter första natten vem ängeln skyddar- för det är enda "säkra" tillfället som ängeln har skyddat sig själv)
I annat fall har spionen kanske inte helt klart för sig vem som är ängel och kan bli lurad till att hänga på mot den i en lynch av någon förslagen omvandlad. För om inte ängeln är den omvandlade så misstänker jag att den är prio 1 för ulvarna att försöka få ut i dagens lynch för att sedan kunna käka obehindrat Om de är ängel som är omvandlad så kommer de nog vilja få ut spionen rätt omgående antingen i lynch eller käk, för den kommer kunna ha möjligheten att se att raden ängeln skyddar... inte finns med
Om det är
siarlärlingen som är omvandlad så har den ett ypperligt tillfälle att lura lösmynte spionen på flera sätt.
Troligen har lösmynte spionen hittat siarlärlingen via spionrader någon gång under leken. en sia har ju gjorts under natten och jag skulle tro att omvandlingen skedde efter nattDL( men vet inte helt säkert- har frågat LL om det , men funderingen bygger på att mitt antagande är korrekt ) så om det är siarlärlingen som är omvandlad så måste den ju hålla den den siade klart åt något håll för att inte riskera att spionen kan få den raden och bli fundersam annars. Den kan då välja att få den siade att se ut som ond fast den är god för att på så sätt få ut en god. Eller så får den den siade att bli lynchad som ond och blir sedan godförklarad så alla fortsätter att lita på henne och har då chansen att vid nästa möjliga siartillfälle att kunna få ut tex ängeln för att därefter kunna få slagläge i leken ( ffa om det faktiskt är 2 originalulvar kvar, jag tycker det är lite risky att anta att det är bara en kvar, även om det är det rimligaste)
I så fall tror jag att spionen ligger pyrt till att bli käk för att inte kunna bli misstänksam senare i leken för att det inte kommer någon spionrad om vem som är siad......
Om det är
lösmynte spionen som är omvandlad så har den ju möjlighet att vara fortsatt följsam mot de som tidigare kanske connectat med denna och har chansen att luras bra på så sätt, har också chansen att kunna sprida felaktiga godförklaringar.
Om det är någon av
tvillingarna som är omvandlad så tror jag att den andra tvillingen kommer lista ut det ganska snart med tanke på den kontakt de haft under leken.
Om det är en
bybo som är omvandlad så kommer det bli svårare att märkas av i spioninfon men å andra sidan kanske det begränsar urvalet så man har löttare att hitta den omvandlade
MIn hjärna börjar spinna loss, för jag ser många möjligheter för den omvandlade att kunna luras......