@quarter4ever - det finns jättemånga scenario och många sätt för den omvandlade att luras. Och visst kan det vara två originalulvar kvar. Men i så fall var det 8 - 5 från början och då skulle leken ha kunnat ta slut efter två dagar om onda tuggat på. Det är ju inte helt ovanligt att goda ryker i lynch första 2 - 3 DL och att käket lyckas. Så även om jag inte vill utesluta att det kan ha varit 5 - 8 från början så
tror jag inte det.
Jag är en extrem en-ulv-i-taget-spelare. Spelar alltid efter den principen istället för att lägga pussel, även om jag naturligtvis väger in vilka roller andra spelare kan ha för att hitta den där ulven. Så jag känner inte att jag behöver stressa nu över att en omvandling skett. Om jag lever får jag ta det problemet när det är dags att hitta den omvandlade. Jag resonerar som så att vi ska ha ut en ulv i kväll och det kan vi lättast få baserat på allt som skett i leken tidigare. Hugger vi en (original)ulv ikväll är det i sig väl inget som kan försvåra för oss att hitta den omvandlade? Oavsett antalet ulvar kvar (2 eller 3) finns 6 eller 7 goda kvar (visst räknar jag rätt?). Det är inte dåliga odds, även om leken lite börjar om nu. Men det som hände fram till omvandlingen hände. Och det som skrevs då skrevs då och kan fortfarande användas.
Om hur den omvandlade röstar: visst kan den vara med och driva ut en originalulv. Men om så blir fallet har den omvandlade max en kollega kvar (och som sagt - jag tycker inte det verkar
troligt, då gick onda in med en rejäl fördel). Säg (hypotetiskt) att vi nu har tre ulvar och de alibiröstar ut en originalulv. Då står det 6 - 2. För att vinna måste de två ulvarna få bort 5 goda utan att bli upptäckta. Det blir en lång resa! Och även om någon tongivande god spelare blivit omvandlad har goda spelat bra som helhet.
Att vi fällt tre ulvar på raken i lynch är ett lagspel.