Narkolepsi på häst, hur yttrar det sig?

kopparberg

Trådstartare
Såg en saluhäst som hade narkolepsi. Hur det yttrar sig på människor vet jag, men hur yttrar de sig på häst? Kan hästen somna mitt över ett hinder tex?

När jag var yngre fick jag lära mig att ett fåtal hästar hade inte "spärren" så de kunde "låsa benen" och stå och sova, somnade de stående trillade de omkull. Är det narkolepsi?

Sv: Narkolepsi på häst, hur yttrar det sig?

Alldeles nyligt var det en liknande tråd uppe, också någon som sett en häst på annons, sök så hittar du en del svar och erfarenheter :idea:

Sv: Narkolepsi på häst, hur yttrar det sig?

Nej, det har med felaktiga vinklar i ståapparaten att göra att de ramlar när de sover.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp