SiZo
Trådstartare
Historien är som sådana att min kära mor har tagit föl på sitt sto. Hon gör så gott hon kan men litar inte riktigt på mina utfodringsråd. Hon vill nu se länkar på att hennes föl på 5 månader inte kan ta till sig fodret han får (förutom mjölk), för hon tycker inte han behöver mer protein. Medans jag då ser att den lille saken är 5 cm högre bak än fram, hans mor är insjunken bakom manken. Mao tydliga tecken på proteinbrist.
Men jag hittar själv inget matrial på detta?
Är det någon som har lust att hjälpa mig?
Båda är vid gott hull, fölis är faktiskt riktigt tjock, så det är inte så att hästarna ger jätte syn av att vara för lite utfodrade eller så. Men kan man "lite mer" så ser man det ju ändå.
Han äter ju rätt rejält av mammas grubbmat, soja och lusern. Och hon menar att det räcker i proteinväg till honom. Medans jag menar att hon måste fodra på märren mer för att hon i sin tur ska ha mer protein till fölis.
Gärna tips på andra länkar om det är något ni tycker är sådär ruskigt viktigt när det kommer till föl. Tyvärr lyssnar hon bara lite lagom på det jag säger.
Men jag hittar själv inget matrial på detta?
Är det någon som har lust att hjälpa mig?
Båda är vid gott hull, fölis är faktiskt riktigt tjock, så det är inte så att hästarna ger jätte syn av att vara för lite utfodrade eller så. Men kan man "lite mer" så ser man det ju ändå.
Han äter ju rätt rejält av mammas grubbmat, soja och lusern. Och hon menar att det räcker i proteinväg till honom. Medans jag menar att hon måste fodra på märren mer för att hon i sin tur ska ha mer protein till fölis.
Gärna tips på andra länkar om det är något ni tycker är sådär ruskigt viktigt när det kommer till föl. Tyvärr lyssnar hon bara lite lagom på det jag säger.