Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bli smickrad istället. Ni är ju deras idoler.
Och sen släpp.
<snip>
Vill ni ha lite skoj kan ni ju lägga ut villospår och roa er med att se tvåorna försöka imitera något som ni inte har. Ni kan hinta om att ni ska köpa en lya på rivieran, sen när nr 2 köper den kan ni åka dit och våldgästa :-)
Men om du vill vara så unik och så udda, varför följer du då ett allmängiltigt koncept vad gäller 'äntligen-hemma-koncept-hysterin'? Är det inte så att _alla_ med det intresset för sitt boende följer vad som gäller för stunden? Läser samma inredningstidningar, tittar på samma inredningsprogram, läser samma skvallerblaskor, lagar mat efter samma recept, har samma intresse för släkt, vänner och bekantas senaste nytt? Dumpar byggbara schläsongsoffan samtidigt, fimpar fondväggen samtidigt, idkar compaktliving-koncept samtidigt, köper rött kylskåp samtidigt, har accentfärger samtidigt. Liksom, ni spelar i samma division, ni har samma intressen. Själv kunde jag inte bry mig mindre om inredning som varande ett intresse. Du gör det, din släkting gör det, deal with it.
Blocket.En vanlig hörnsoffa med svängt hörn. Gärna hög rygg så man får stöd för nacken. Och absolut INGA lösa dynor eller kuddar. Som inte kostar en halv förmögenhet
Precis!
Kollar man i inredningstidningar eller besöker möbelaffären så ser ju allt likadant ut. Överallt!!
Jag skulle behöva köpa en ny soffa. En vanlig hörnsoffa med svängt hörn. Gärna hög rygg så man får stöd för nacken. Och absolut INGA lösa dynor eller kuddar. Som inte kostar en halv förmögenhet... Jag har gett upp då det enda som finns att välja på är divansoffor med låg rygg och massa lösa kuddar och dynor
Så det är inte speciellt svårt att inreda sitt hem som någon annan - det finns ju inget annat att välja på liksom
Men du glömde fondväggen som envist ristat sig fast i den unike svenskens medvetande.
Blocket.
Eller hur. Panelgardiner i alla fönster, svarta fällbara stolar med dynor till matplatsen på altanen, låga svarta soffor med kuddar till mysplatsen på altanen, visdomsord al'a facebookfeeden som väggdekor eller på små vita carpe diem-träplattor hängande över något kulört Yankee Candle, skärgårdskänsla i badrummet med drivved och trämåsar på badrumsskåpet, accentfärgade fluffkuddar, svart kakel i köket, shabby chic på köksmöbeln, pulled pork i magen och hunterstövlar i hallen.
Det är inte lätt att vara unik om man hänger med i den svängen liksom.
Panelgardiner i alla fönster,
Äh, du hänger ju inte med i vad som gäller! Fondväggen fimpade jag redan i inlägg #20. Det går undan i den här branchen vettu!
Jag måste vara fullständigt omodern
Eller hur. Panelgardiner i alla fönster, svarta fällbara stolar med dynor till matplatsen på altanen, låga svarta soffor med kuddar till mysplatsen på altanen, visdomsord al'a facebookfeeden som väggdekor eller på små vita carpe diem-träplattor hängande över något kulört Yankee Candle, skärgårdskänsla i badrummet med drivved och trämåsar på badrumsskåpet, accentfärgade fluffkuddar, svart kakel i köket, shabby chic på köksmöbeln, pulled pork i magen och hunterstövlar i hallen.
Det är inte lätt att vara unik om man hänger med i den svängen liksom.
Precis som vi idag förskräcker oss åt sjuttiotalets furuinvasion i det svenska folkhemmet. Tror jag.
Vad är det för fel på furu då?
Hela min hall är täckt av furupanel... och ja, eftersom den gjordes när jag föddes så snackar vi tidigt 70-tal