Jane_Done

Trådstartare
Finns det någon tid när det är rotation i stallarna? Eller kanske rättare sagt, när bestämmer sig tränare och ägare för att en häst inte ska vara kvar på banan?

Alltså, jag letar häst och jag vill gärna ha den direkt från banan och har kikat litegrann men tycker inte det verkar vara så många till salu. Ligger jag fel i tiden?

Sv: När?

Det sker lite småstädning när åringsauktionerna börjar, och det gör dom snart.
På Lambada-auktionen är det lite löpshästar också.
Ut på senhösten, isär runt banor, som inte har vinterlöpningar. Som EU-land kunne Danmark vara ett alternativ.

Du kan själv annoncera :idea:

Det är som Creetown säger - åringsauktionerna börjar snart, den första är den 8 augusti på Lambada och sen håller dom på under september så börja ringa runt till tränarna redan nu. Dom vet nog redan vilka som ska säljas. Tränarnas telefonnummer hittar du på galoppsport.se under fliken Sportinfo.

Och sen skulle jag inte missa Lambadaauktionen - en upplevelse om du har möjlighet och bor här nere i den civilserade delen av landet, cirkus och full rulle. Du kanske till och med hittar en häst där! Själv missar jag för Täby har "råkat" skriva ett lopp till Sune just den dagen.:eek:

Såg att du bodde i Stockholm, då missar du väl också Lambada. Otur!

Senast ändrad:

Tack för svar båda!

Ja, jag sitter ju här uppe i norr *harkel* och har ringt till några tränare så om jag fortsätter så här kommer de väl börja prata om den där galningen som ringer runt till alla! Har också tittat på några men ingen har rvait rätt. Ett poblem kan också vara att jag behöver dom något störe och då krymper ju utbudet.

Men jag får väl hålla ut och hoppas att något dyker upp.

Trådkapning!

När är det auktion här uppe i Fjollträsk?

Alltså, nu har jag tänkt lite och auktion låter ju spännande. Men jag vet ingenting. Är auktionen på uppfödarens ställe? Alltså, jag hittar ingen adress. Och var får man tag på en katalog? *Hjäääääälp!*

Lambada är på Sten Thynells gård nära Höör, nästa fredag den 8 augusti (när jag är i Stockholm :mad:).

I Stockholm är auktionen (inte lika kul som Stens - liksom mer seriös...:eek:) den 11 oktober.

Sen har dom auktion i Danmark, norr om Köpenhamn, den 6 september. Jättefina unghästar och mycket god mat!

Här kan du hitta mer information och kataloger: http://www.sfaf.se/ramsidor/auktion.htm

Den danska auktionen får man bara inte missa:love: Fast i år skall jag nog sitta på mina händer så det inte blir ytterligare ett danskt tillskott i stallet:angel:

Ska ni på Lambada också? Fattar du i*a som lägger en tävlingsdag i Stockholm samtidigt? Visst, det är V64 eller nåt sån't, men varför just den dagen? Jag vill se pudeltanten!:D

Vi ses väl på York!:bump:

Men henne har jag missat! :eek: Hur kan jag ha gjort det??:confused: I vilket fall blir det E4:an i år.....

Ska ni till Klampen på söndag? Det var länge sedan jag såg er.

Ja, vi skall förlusta oss på Bakken med familjen, så vi börjar nog på Klampen ( om sönerna står ut...) Har du häst till start?

Nej, jag valde Stockholm i stället. Hade anmält till Klampen och väntade på regn......

Så jag missar Lambada men får njuta av en hel tävlingsdag utan stress!;)

*ur moderatorvinkel*

Jag har raderat ett par inlägg som till form och innehåll liknade annonser.

*ur moderatorvinkel*

Jag har raderat ett par inlägg som till form och innehåll liknade annonser.

Hoppsan! När jag såg det här fick jag genast dåligt samvete. :crazy:

Tänkte att Fleurs och min diskussion om Joddlardamer och Pudeltanter kanske räknas som reklam:idea:

Men jag lovar att vi inte har några kommersiella intressen varken i pudlar eller getter!:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
947
Senast: ufot
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 470
Senast: Nevermind
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
2
Svar
24
· Visningar
2 441
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar