När vet man om katten blir långhårig??

CA

Trådstartare
Min kattunge (moder Tuss Diamond (skogis) ) när blir han långhårig?? Han e lite fluffig nu efter attungepälsen, men när blir han "riktigt" långhårig?? :confused:

Är pappan långhårig eller korthårig? Bara för att mamman är långhårig behöver inte hennes avkomma bli långhårig. Det beror litegrann på vem som är pappa också. Långhår nedärvs recessivt dvs det krävs ett anlag från mamman och ett från pappan för att avkomman ska bli långhårig. Om pappan är korthårig och bär på anlag för långhår kan avkomman bli långhårig, men om en korthårig pappa inte bär på anlag för långhår bli avkomman korthårig.

Iaf, det kan ta ett tag innan kattungen får den riktiga pälsen. Ibland får man vänta ända upp till vuxen ålder innan det slutgiltiga resultatet presenteras. Du får helt enkelt vänta och se.

ok, då vet jag det=)
Hon har blivit tjuvbetäckt av en mellanlånghårig katt.

Liknande trådar

Övr. Katt En familj hittade en kattunge högst upp på Ölandsbron. Det sägs att den gått dit själv men det kan den väl inte ha gjort? Hur många...
Svar
2
· Visningar
409
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
307
Senast: MJLee
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: EmelieW
·
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
955
Senast: Mojma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31