Trocadero_lover
Trådstartare
När vet man att det är dags att lägga hästar på hyllan? (ofrivilligt) Jag köpte min häst för 2,5 år sen, förväntningarna vara många & stora. Börja träna, tävla & komma med i allsvenskan osv. Min häst verkade perfekt, snäll på alla sätt & vis men hon var inte så lättriden som vi trodde, men jag tog hjälp och började komma någon vart. Men så fick jag ont i nacken & axlarna, sprang hos kiropraktor som sa att det var det värsta han sett, likaså rehab, sjukgymnastik, massage m.m... red knappt på ½ år, började rida lätt med bakslag men så kom jag igång förra sommaren. I september blev jag påkörd bakifrån och har fått problem med ryggen & nacke/axlar ännu mer igen. Sedan dess har jag suttit på henne kanske 4 ggr, jag har försökt men de gör ont. Jag har pysslat ihop för att få henne riden under 1,5 år, syrran, kusinen, stallfolk m.m... gjort allt för att hon inte ska stå bara för att inte jag kan. Nu har syrran börjat få lite mer intresse och rider & tränar. Fick besked för snart 1 månad sen att jag fått astma mot gräs, fick en astmaattack när jag var i stallet & gjorde höet och kunde inte andas. Har haft detta som allergi innan och har nu utvecklat astma, + att jag även fått mot hund och jag har hund hemma men som tur är så skulle jag ändå flytta hemifrån nu så jag inte kommer träffa henne lika ofta.
Till saken, jag har fått order om att försöka hålla mig borta från de som jag är allergisk mot och inte trigga igång något.Nu är jag i stallet några gånger i veckan bara, jag kan inte rida, göra iordning någon mat, mocka eller något sånt. Jag har ångest & dåligt samvete hela tiden för att syrran ska behöva göra allt och jag blir ledsen när hon inte kan rida för då måste jag ringa & jaga folk som kan osv... Känner mig så dum som funderar på att sälja min ögonsten, det är jag som kan ta hand om henne och har verkligen gjort allt för henne. Min läkare för astma tyckte jag skulle lägga ner hästarna, sjuksköterskan rekommenderar inte att hålla på för mycket, men säger inte att jag inte ska hålla på för det är ju djur och känslor inblandat.
Samtidigt så lägger jag mycket pengar 5-6000 i månaden på något som jag kanske inte har lika mycket glädje av längre, det är inte pengarna det handlar om egentligen men jag har börjat fundera...
Hästen har gått msv 130 med placeringar, utbildad LA dressyr men kan mer. En otroligt fin häst som ni förstår kostade lite i inköp.
Hur skulle ni gjort? Någon som känner igen sig? Känner mig vilsen...
Till saken, jag har fått order om att försöka hålla mig borta från de som jag är allergisk mot och inte trigga igång något.Nu är jag i stallet några gånger i veckan bara, jag kan inte rida, göra iordning någon mat, mocka eller något sånt. Jag har ångest & dåligt samvete hela tiden för att syrran ska behöva göra allt och jag blir ledsen när hon inte kan rida för då måste jag ringa & jaga folk som kan osv... Känner mig så dum som funderar på att sälja min ögonsten, det är jag som kan ta hand om henne och har verkligen gjort allt för henne. Min läkare för astma tyckte jag skulle lägga ner hästarna, sjuksköterskan rekommenderar inte att hålla på för mycket, men säger inte att jag inte ska hålla på för det är ju djur och känslor inblandat.
Samtidigt så lägger jag mycket pengar 5-6000 i månaden på något som jag kanske inte har lika mycket glädje av längre, det är inte pengarna det handlar om egentligen men jag har börjat fundera...
Hästen har gått msv 130 med placeringar, utbildad LA dressyr men kan mer. En otroligt fin häst som ni förstår kostade lite i inköp.
Hur skulle ni gjort? Någon som känner igen sig? Känner mig vilsen...