När vet. besiktar man??

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare AleXandra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 928
A

AleXandra

Det börjar dra ihop sig för debutant för dottern - och nu har ryttarmeddelandet kommit...Där står tiderna för veterinärbesiktning - men när besiktar man?? Före eller efter dressyr/hoppning?

Kan det vara olika från tävling till tävling?

Sv: När vet. besiktar man??

För det mesta är det innan dressyr, ibland står det tydligt i RM att den även kan göras innan hoppning. Men tror inte att man brukar ha den efter hoppning, har aldrig varit med om.

Nej, det verkar ju onödigt...Jag tänkte att man kanske skulle göra det innan dressyr - det verkar ju lämpligt....mellan dressyr och hoppning verkar stressigt....

Man måste ha vet.besiktigat före hoppningen, alltså valfritt före el efter dressyren

OK, tackar för hjälpen - då känner jag mig säker på det iallafall :D

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 427
Senast: Mirtai
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 422
Senast: Edla
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
503
Senast: Elo
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
9 007
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Radar utomhus
  • Valp 2025
  • Alternativ till försäkring