MissFideli
Trådstartare
Jag drog sönder vristen för ett gäng år sedan. Det var svullet över ett halvår iaf minst och värkte en del.
Jag hade dragit sönder ledbanden.
Jag hade tur i att min kiropraktor och sjukgymnast(han var båda) jobbar med basketlandslaget och är van vid stukningar etc. Han hade tom forskat på det.
Jag fick dels övningar, fick lära mig tejpa foten för att stabilisera(med kinesiotejp) så jag inte drog upp det igen och han fick behandla foten kiropraktiskt.
Iom att jag slet sönder ledbanden funkade inte djupsensibiliteten och jag hade felbelastat ett tag pga skadan. Så jag fick övningar för att både hitta min kropp igen och öva på styrka/balans/koordination. Iom felbelastninen fick jag en del låsningar i foten. Det tog kiron bort.
Jag var lite dum och pressade för hårt då och då. Svårt att låta bli när man jobbar med hästar. Det gjorde nog att min läkning gick lite långsamt. Hade det hänt idag hade jag kört långsammare igångsättning sas. Och käkat Hyaluronsyra.
Så din syrra kanske behöva hjälp från flera olika typer av behandlare.
Ja, hon gjorde nog samma sak. Jobbade på. Hon bor ju tyvärr i en liten stad och vet inte riktigt var hon ska vända sig. Hon ska i alla fall ta en second opinion från en annan ortoped och sen får vi se. Bor du i Stockholmsområdet? En sån som du gick till skulle vi behöva. Hon bor i Västmanland, men då våra föräldrar bor i Stockholms län så letar vi här för större utbud.