när? var och hur?

Behati

Trådstartare
undrar lite angående 4, 5 och 6 års championaten.
vad är det för höjder för resp. ålder?

hur funkar det om man betäcker stoet? då missar man ju en? hörde att man får då tävla dem som ett är yngre, men gäller det då till året därpå också?elle måste man då ta upp dem till sin egneg åldersgrupp?

Kan man starta dressyren och hoppningen samm år, eller om man inte gr det, kan man då prova den andra "grenen" nästa år?

När hålls dessa tävlingar och vad krävs för att kvala in?

Får endast hästar med"gröna" papper starta?

Och sist men inte minnst, när anser ni att man ska börja träna de små liven mer på riktigt(ålder)?

Sv: när? var och hur?

Scandinavian open i Falsterbo är öppen för alla hästar oavsett papper. Där går de enligt följande:

5åringar och 6åriga fölston 120cm kvalen och 125cm final
6åringar 130cm kvalen och 135cm final

Här är det inte öppet för 7åriga fölston.

Breeders och öppna championatet i Flyinge är stängt för alla som inte är registrerade i ASVH.

Där går det i:

5åriga och 6åriga fölston kval 120m och final 125cm

6åriga och 7åriga fölston kval 130cm och final 135cm

Dock så är det någon ny regel för hur högt fölstona har tävlat för att de skall få rätt att tävla championaten.

Det är öppet att rida vilket som, det bästa är om du själv går in och tittar på falsterbos hemsida resp swede horse där alla regler står klart och tydligt

Sv: när? var och hur?

Ja där står allt.

man kvalar på regional, nationell eller elit tävlingar i klasserna 120cm för 5år och 130cm för 6år

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 422
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Är en 15-årig tjej som drömmer om en egen häst tillsammans med min 23-åriga storasyster. Jag har ridit i ett år på ridskola...
2
Svar
20
· Visningar
3 439
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?