R
radiate86
Jag läser böcker nu om b la valpträning och idag läste jag en sak som förvånade mig. Såhär står det: "Lek du också med valpen. men lär den att du är en ytterligt ömtålig lekkompis. Acceptera aldrig att valpen biter dig så hårt att det gör ont. Skrik till om den biter för hårt och lek därefter vidare. Dämpar sig inte valpen av ditt skrik så gör som ett syskon skulle ha gjort: bit tillbaka! Enklast gör du det genom att nypa till med handen i valpens skinn. "Biter du mig så det gör ont, då biter jag tillbaka."
Det är från "Inkallning är så mycket mera" av Memea Mohlin. Jag tvivlar inte på hennes kunskap, men jag trodde att man skulle ignorera en valp när den biter? Att det är viktigt att man inte skäller på den? Dessutom har jag lite svårt för att nypa den.
Vad är det bästa att göra när den biter?
Dessutom, jag har hittils bara lånat böcker på biblioteket, är det bäst att köpa nya böcker?
Det är från "Inkallning är så mycket mera" av Memea Mohlin. Jag tvivlar inte på hennes kunskap, men jag trodde att man skulle ignorera en valp när den biter? Att det är viktigt att man inte skäller på den? Dessutom har jag lite svårt för att nypa den.
Vad är det bästa att göra när den biter?
Dessutom, jag har hittils bara lånat böcker på biblioteket, är det bäst att köpa nya böcker?