Sv: När tävlade ni sist?
hmmm....senaste tävlingen vill jag helst glömma, kan ju se att jag inte kommer i närheten av era tävlingsmeriter
Sista tävlingen var Glaumurs klubbmästerskap i aug-sept-04, kom helt klart sist i lätt fyrgång med poängen 1,8 tror jag
.
Tölten blev passaktig, traven blev ren tölt, skritten blev passaktig (vid det här laget var jag så spänd och frustrerad att det smittade av sej)galoppen blev rätt först sen blev det korsgalopp, rätt igen korsgalopp osv.
Jag hade nog laddat för mkt och blev spänd, sånt leder omedlebart till att min Pålla blir spänd=passaktig tölt och skritt, svårt att trava, korsgalopp.
Våren 04 gick dock lite bättre då jag red med mer avslappnad inställning (och lösare tyglarm bara åkte med) då fick vi runt 4,3 i lätt fyrgång.
Problemet är att få till det på tävling då hjälperna som vanligvis ger tölt och trav ger ngt helt annat då Pållan och jag är spända, kommunikationen blir sämre helt enkelt.
Hemma travar och skrittar Pållan jättfint med bra form och bärighet skulle säker kunna få runt 5,5 utan problem, även tölten är sällan sällan passaktig numera, trist att visa upp det sämst tänkbara på tävling
, det är ju tvärtom man vill ha det, bäst när det gäller.
Men det är ju bara att träna på