När ta av broddarna?

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare ny-och-nyfiken
  • Startdatum Startdatum
N

ny-och-nyfiken

Hej!
När ska man ta av broddarna, nu är det ju inte så isigt längre. ska jag låta de sitta i ändå?

ena brodden på hästens på höger fram var borta. ska jag ta bort broddarna eller sätta in en ny där?

Sv: När ta av broddarna?

Det finns inget "när ska man", utan man gör det som man anser vettigast.
Vet du att isen är borta, och att vädret ser ut att hålla sig på plusnivå, så ta ur broddarna.

okej blir nog att jag gör så!

men är ju inte säker på att det håller + grader... fast är väl inte värre än att man får brodda igen.

Jag skulle satt in en ny.
Det är bara början av mars och här i Värmland är det halt av och till fram till april...

okej skall se om det finns broddar bara... annars får det bli utan.

Jag skulle satt in en ny.
Det är bara början av mars och här i Värmland är det halt av och till fram till april...

Vi har strålande solsken idag, och ingen snö på långa vägar syns till :)
Hoppas bara att inte vädret slår om.. jag hoppas på en härlig vår nu..

Jag låter broddarna sitta i ett tag till, fastän jag bor i Skåne.
Igår förmiddag snöade det rejält, det lade sig ca 5 cm. Sen regnade det hela eftermiddagen och så blev det minusgrader i natt = is överallt.

Sålänge marken är frusen på sina ställen låter jag oftast broddarna sitta i även om det töat så att snön och isen är borta. Vissa hästar halkar också runt mer än andra. Så man får känna efter lite själv.

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 766
Senast: Askur2017
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 085
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 112
Senast: Brynja
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka