Eller så är det ovanliga omständigheter i klassen?Jag vet inte om det är jag som är ovanligt överbeskyddande eller andra som är blåögda...
Jag har själv med mig en hel del upplevelser från barndomen när jag sov över hos kompisar som jag inte vill att mina barn ska få uppleva. Jag vet också att det i tex sonens klass finns både hustrumisshandel och alkoholproblem. Och då handlar det bara om de föräldrar som vi vet vilka det är.
Jag har ingen lust att mina barn ska få höra andra familjers skilsmässobråk, vimsiga diskussioner som sker efter två flaskor vin, föräldrar som säger godnatt till sina barn (och då även mina) helt nakna.
Men som sagt det var en ot del i tråden. Men tydligen ett inlägg som upprörde!
Mvh Miks
Jag har inga upplevelser från övernattningar med kompisar, alla deras föräldrar var urgulliga och inte en enda grälade någonsin på någon annan, eller drack ens ett glas vin, i alla fall inte i barnens vänners närvaro (De drack vin i allmänhet annars är jag säker på). Även om några skilde sig senare, men det är faktiskt ok att skilja sig. Inte en enda av dem verkade vara "sämre" förälder (eller bättre) än min egen mamma.
Det var ingen som sa att du skulle skicka ditt barn för övernattning just till familjerna med alkoholproblem och hustrumisshandel. Det skulle nog ingen göra. Alla förväntar sig nog dessutom att nudistfamiljerna sätter på sig underbyxor i alla fall vid kompisbesök, (även om det såklart är helt ok att vara nudist!) annars skulle vi skippa det med.
Senast ändrad: