När sova naken?

Problematisk

Trådstartare
Ungefär hur varmt ska det vara i stallet för att er (helklippta) häst ska få sova naken? Är den varm eller kall av sig, eller ingetdera?
Både som helt nyklippt och med ca 1 cm utväxt :)

Runt 8-10 grader fick min häst vara naken när han var helklippt. Väldigt varm av sig. Så mycket utväxt som 1 cm hann min aldrig få :p

Så mycket utväxt som 1 cm hann min aldrig få :p

Det var en vild chansning på hur lång "lite utväxt" päls är :o:D Jag har egentligen ingen aning, jättesvårt att uppskatta! Skrev först 2 cm men det kändes väldigt långt. Men 1 cm kanske också är mycket päls. Jag tänker på sådär så de inte känns som sammet längre utan lite håriga, men långt ifrån lurvig :D

Liknande trådar

Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 169
Senast: Lars L
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 497
Senast: Freazer
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 130
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar