När slänger ni på eksemtäcket?

P

Plutt

Ja, som rubriken lyder. När slänger ni på täcket i år? Har ni redan gjort det eller väntar ni? Berätta gärna vart ni bor också. :D Ni (ni som har en åsikt och ett svar får ju också svara :D ) som har importerat (typ islandshästar), hur har ni gjort med eksemtäcken? Har ni slängt på täcket första säsongen? Har gått runt och funderat lite på det där, det börjar ju bli fint väder och varmt! :eek:

Sv: När slänger ni på eksemtäcket?

Satte på täcket igår.
Mycket odjur i luften, dumt att chansa att låta honom gå utan.
Bor i Östra Svealand.

Har just fått hem mitt tävcke, o jag har det på, för säkerhets skull. Är ju en del insekter helt klart! men jag har ännu inte lyckats få på "kepsen" på ett vettigt sätt. men det kommer jag nog på! (vadå IQ badboll?)

Har just fått hem mitt tävcke, o jag har det på, för säkerhets skull. Är ju en del insekter helt klart! men jag har ännu inte lyckats få på "kepsen" på ett vettigt sätt. men det kommer jag nog på! (vadå IQ badboll?)

Oh, boett? :)

Vi har faktistk haft sån tur (ihärdigt behandlande i flera år) att vi klarat oss utan täcket de sista två somrarna. Men då måste det istället behandlas och tvättas ofta.. Och alla hagar går inte heller använda, beroende på hur mycket gräs, insekter och skugga det finns.. Slänger dock på täcket när det är som värst med allt elände, så får mna sitta dagen efter och tråckla ihop det igen :smirk:
Jädra eksem! Önskar det fanns en mirakelkur så hästen slapp klia sönder sej! Vi finns i Småland, på gränsen till Västergötland.

Jag lade på täcket för tre dagar sen, har även laddat med Prob-schampo och olja. Har köpt Boetts täcke och det verkar sitta riktigt bra.
Har inte sett några knott ännu, men med denna värme är det nog bara en tidsfråga.
Har mina hästar på lösdrift, har inget stall så jag måste vara noga med att förebygga. (lärde jag mig förra sommaren..)
Bor nära Kungälv.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
302
Senast: MML
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 610
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 806
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 875
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka